هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۴۰ درصد پرونده‌های قضایی مربوط به مشکلات صنفی است

معاون حقوقی اتاق اصناف ایران گفت: ۴۰ درصد از پرونده‌های موجود در مراکز قضائی مربوط به مشکلات صنفی است.

40 درصد پرونده های موجود در مراکز قضائی مشکلاتی صنفی استحمید هاشمی، معاون حقوقی اتاق اصناف ایران در حاشیه نشست افتتاح مرکز داوری اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افتتاح سامانه داوری اتاق اصناف با هدف رسیدگی به مشکلات و دسترسی آسان برای مردم خبر داد و گفت: این طرح با کاهش هزینه‌ها و زمان رسیدگی به پرونده‌ها می تواند، بار کاری در قوه قضاییه را کاهش دهد.

به گفته وی؛ اولویت این مرکز داوری مسائل و مشکلات صنفی است.

وی با بیان اینکه داوران این مرکز به دوگروه متخصصین صنفی و حقوقی تقسیم بندی می شوند، افزود: گروه اول داوران بخش صنفی که متشکل از فعالان صنفی دارای پروانه کسب و گروه دوم وکلای حقوقی عضو کانون وکلا هستند .به هر دو گروه آموزش تخصصی لازم داده خواهد شد و در نهایت از این افراد آزمون به عمل خواهد آمد.

معاون حقوقی اتاق اصناف ایران ادامه داد: علاوه بر تقسیم بندی داوران به 2 بخش صنفی و حقوقی، درجه بندی نیز خواهند شد. به این ترتیب که در گروه صنفی، فعالان صنفی که بین یک تا 5 سال فعالیت داشتند داوران درجه سه، بین 5 تا 10 سال درجه 2 و بالای 15 سال داوران درجه یک خواهند بود اما در گروه متخصصان حقوقی براساس آزمون های به عمل آمده از افراد درجه بندی خواهند شد.

هاشمی مطرح کرد: افراد پس از توافق به مرکز یا سامانه مراجعه خواهند کرد و داوران در مقام داوری به رفع مشکل و حل مسئله خواهند پرداخت. این امر موجب می شود تا روند رسیدگی به پرونده، هنگامی که افراد به مراکز قضائی مراجعه می کنند، تسریع شود.

وی در این راستا گفت: براساس بررسی های اتاق اصناف، حدود 40 درصد از پرونده های موجود در مراکز قضائی‌ مربوط به مسائل و مشکلات صنفی بوده است، به همین سبب قوه قضائیه براساس قوانین مکلف به توسعه داوری است.

به گفته وی؛ روند پیگیری و فعالیت این مرکز توسط قوه قضائیه مورد نظارت قرار خواهد گرفت.

این مشاور اتاق اصناف ایران در خاتمه یادآور شد: این مرکز با شفافیت کامل درصدد داوری مشکلات بر می آید و موجب کاهش اتلاف وقت و افزایش دسترسی مردم به یک مرکز، جهت حل مسائل خواهد شد.

انتهای پیام/

افتتاح سامانه داوری اتاق اصناف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار