قوه قضاییه در اردیبهشت 96؛

ارسال درخواست اعاده دادرسی بابک زنجانی به دیوان عالی کشور/ تشکیل 236 پرونده تخلف انتخاباتی در دادسرا

در این بسته خبری مهم ترین اخبار حوزه حقوقی و قضایی اردیبهشت ماه سال 96 را بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از حوزه‌هایی که اقشار مختلف جامعه خبرهای آن را پیگیری می‌کنند بخش حقوقی و قضایی است، در این گزارش خلاصه تمامی اخبار مربوط به حوادث، برگزاری دادگاه‌ها و پرونده‌های قضایی را در اردیبهشت ماه سال 96 می خوانید.

ارسال درخواست اعاده دادرسی بابک زنجانی به دیوان عالی کشور

رسول کوهپایه زاده وکیل مدافع بابک زنجانی در گفتگوی یکم اردیبهشت 96 با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار داشت: چهارشنبه هفته گذشته لایحه درخواست اعاده دادرسی را برای پرونده بابک زنجانی در 100 صفحه در دیوان عالی کشور ثبت کردیم و منتظر هستیم برای آن تعیین شعبه و رسیدگی شود.

وکیل مدافع بابک زنجانی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که مجازات زنجانی دارای دو جنبه است، بخش اول سلب حیات و بخش دوم رد مال است و در اینکه زنجانی بدهکار است و باید تا ریال آخر بدهی خود را بپردازد، شکی نیست و ما با ارسال درخواست اعاده دادرسی قصد داشتیم کمکی به پرداخت پول داشته باشیم زیرا در مجازات سلب حیات به محض ارسال درخواست اعاده دادرسی، دیوان عالی کشور مکلف به صدور توقف حکم اعدام است.

نوروز/از ارسال حکم باباک زنجانی به دیوان عالی کشور تا رسیذگی به پرونده‌های تخلفات انتخاباتی

خبرگزاری فارس در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشد

علی اکبر کسائیان دبیر هئیت منصفه دادگاه مطبوعات در گفتگوی روز 3 اردیبهشت 96 با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری دادگاه مطبوعات اظهار داشت: دادگاه رسیدگی به اتهامات خبرگزاری فارس و سایت  فاش نیوز در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد.

وی افزود: خبرگزاری فارس به اتهام نشر مطالب خلاف واقع در دادگاه احضار شد که این خبرگزاری در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشد.

انقلاب فرهنگی تداوم انقلاب اسلامی بود/ کاندیداها از دادن وعده‌های بی اساس خودداری کنند

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی که 4 اردیبهشت ماه 96 برگزار شد،  با بیان اینکه وعده های خلاف واقعیت به نوعی می‌تواند فرد را از عدالت ساقط کند، تصریح کرد: عدم اهانت و عدم تخریب از مهمترین نکاتی است که باید مورد توجه کاندیداها قرار گیرد البته انتقاد به برخی روش ها مانعی ندارد منتها نقد نباید رنگ و بوی تخریب و توهین به خود بگیرد. 

اختصاص درآمدها به هلال احمر، مانع اجرای قانون کاداستر می شود

تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در جریان بازدید نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از اداره کل کاداستر که روز 6 اردیبهشت ماه انجام شد، با اشاره به مزایای مهم کاداستر از جمله حراست از تمام عرصه های کشور و جلوگیری از تعدی به املاک و اراضی دولت، افزود: در تصویب این قانون پیش بینی شده که این طرح بدون اتکا به درآمدهای عمومی و صرفاً از محل درآمدهای خود اجرایی شود، لیکن تصویب قانون بودجه 96 در مجلس شورای اسلامی و تخصیص بخشی از منابع به هلال احمر، اجرای کاداستر با کندی جدی و توقف مواجه خواهد شد.

برخی‌ها برای جذب آرا از خط قرمز‌های مردم و نظام عبور می‌کنند/قصور پزشکی در پرونده عارف لرستانی دخیل نبوده است/ ارجاع110 پرونده تخلف انتخاباتی به مرجع قضایی

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در یکصد و یازدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که 10 اردیبهشت 96 برگزار شد، به موارد زیر اشاره کرد:

حقوق‌های نجومی منحصر به دولت فعلی است.
حکم بابک زنجانی صادر و قطعی شده و چیز جدیدی در کار نیست.
موضوع پرونده قضایی همسر یکی از کاندیداها در صورت ارجاع بررسی می‌شود.
برخی احکام پرونده سفارت عربستان قطعی شده است.
بازداشت 6 نفر در پرونده گمرک بوشهر.
قصور پزشکی در پرونده عارف لرستانی دخیل نبوده است.
توضیحات دستگاه قضا درباره کشف کالای قاچاق از منزل وزیر.
احضار مدیران مقصر در پرونده آتش‌سوزی قطار سمنان به دادگاه.
ارجاع 110 پرونده تخلف انتخاباتی به مرجع قضایی.

نوروز/از ارسال حکم باباک زنجانی به دیوان عالی کشور تا رسیذگی به پرونده‌های تخلفات انتخاباتی

سایه جنگ را حضور ملت در صحنه از سر کشور برداشته است/ شهادت مرزبانان کشور، بی پاسخ نخواهد ماند/ جانبازان نیاز به ترحم ندارند، بلکه ما نیازمند خدمت به آنان هستیم

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی که 11 اردیبهشت 96 برگزار شد، گفت: اینکه برخی گمان کنند که پاره ای از مذاکرات همچون مذاکرات مربوط به برجام و غیربرجام سایه جنگ را از سرکشور برداشته است،  گمان نادرستی است. آنچه سایه جنگ را از سر کشور برمی دارد اقتدار جمهوری اسلامی با حضور ملت در صحنه و مجاهدت ها و تلاش‌های بی وقفه نیروهای مسلح نظیر سپاه و بسیج است.

نوروز/از ارسال حکم باباک زنجانی به دیوان عالی کشور تا رسیذگی به پرونده‌های تخلفات انتخاباتی

پایگاه خبری سینما مثبت از شکایت مجید مجیدی تبرئه شد

علی اکبر کساییان سخنگوی هیئت منصفه دادگاه مطبوعات در گفتگو با خبرنگارحوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری دادگاه مطبوعات اظهار داشت:دادگاه رسیدگی به اتهامات پایگاه خبری(سینما مثبت) و سایت خبری (کافه سینما) در شعبه 3 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کاشانکی با شکایت مجید مجیدی برگزار شد.

دبیر هئیت منصفه دادگاه مطبوعات گفت: مدیر مسئول سایت خبری(کافه سینما) به اتهام انتشار مطالب خلاف واقع و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به دادگاه فراخوانده شد اما به دلیل اینکه این  سایت دارای مجوز وزارت ارشاد نبود، رسیدگی به این پرونده از دادگاه مطبوعات به دادگاه کیفری سپرده شد.

تشکیل 196 پرونده تخلف انتخاباتی/ شرکت "آمیتیس طراوت کودکی" متعلق به وزیر آموزش و پرورش است/آقای روحانی دیپلماسی فعال شما برای بازگرداندن پولهای زنجانی چه کرد؟

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در یکصد و دوازدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که 17  اردیبهشت 96 برگزار شد،به موارد زیر اشاره کرد:

واردات پوشاک با کارت بازرگانی یک شرکت فنی مهندسی.

 آقای روحانی دیپلماسی فعال شما برای بازگرداندن پول‌های زنجانی چه کرد؟

دستگیری یک زن جاسوس مرتبط با مسئولان دولتی.

کیفرخواست پرونده ریخته‌گران با 46 متهم به دادگاه رفت.

 آخرین جزییات مؤسسه ثامن‌الحجج(ع).

تشکیل 236 پرونده تخلف انتخاباتی در دادسرا/ تعدادی شکایت از استانداران و فرمانداران به دادسرای تهران ارجاع شد

حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در گفتگوی تلویزیونی روز 19  اردیبهشت ماه 96  در پاسخ به این سئوال که مصادیق مهم تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی و رقابت‌های میدانی چیست؟ اظهار کرد: موارد تخلفات انتخاباتی را قانونگذار در ماده ۳۳ قانون انتخابات احصا کرده که برخی از آن‌ها مهم و برخی از آن‌ها نیز اهمیت چندانی ندارد، اما به هرحال تخلفاتی است که از نظر قانونی قابل تعقیب است و بعضی از آن‌ها هم در قوانین دیگر جرم محسوب می‌شود که قابل تعقیب کیفری است.

نوروز/از ارسال حکم باباک زنجانی به دیوان عالی کشور تا رسیذگی به پرونده‌های تخلفات انتخاباتی

برخی نامزدها به گونه ای عمل کردند که گویی اپوزیسیون نظام هستند/ به کسانی رأی بدهیم که گفتمان انقلاب اسلامی را دنبال می کنند/در مقابل هجمه‌های بی‌اساس سکوت اختیار کرده‌ام

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی که 25 اردیبهشت ماه برگزار شد، با تأکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی در روز جمعه 29 اردیبهشت، گفت: متأسفانه برخی از نامزدها به گونه ای عمل کردند که گویی اپوزیسیون نظام هستند و در جهت سیاه نمایی و زیرسوال بردن نهادهای قانونی نظام گام برداشتند که مطمئناً چنین اقدامی برخلاف مصالح ملی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار