رایزنی‌های وزیر امور خارجه کره شمالی با مقامات سوئد

ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی در سوئد رایزنی‌هایی را بر پایه بهتر شدن روابط دیپلماتیک بین پیونگ یانگ و غربی‌ها اجرایی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ری یونگ هو Ri yong Ho وزیر امور خارجه کره شمالی روز جمعه در سوئد رایزنی‌هایی را بر پایه بهتر شدن روابط دیپلماتیک بین پیونگ یانگ و غربی‌ها اجرایی کرد.

سوئد حافظ منافع آمریکا در کره شمالی است. وزیر امور خارجه کره شمالی یک هفته پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پذیرفت در نشست تاریخی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شرکت کند، ­پنجشنبه شب وارد استکهلم پایتخت سوئد شد.

وی پس از دیدار با همتای سوئدی خود، با نخست وزیر این کشور نیز دیدار کرد. نخست وزیر سوئد در این دیدار از فضای سازنده حاکم بر رایزنی‌ها با مقامات کره شمالی استقبال کرد. وی در گفتگو با مطبوعات اعلام کرد: ما (سوئد) به وظیفه خود در زمینه حمایت قدرتمندانه از منافع آمریکا در کره شمالی عمل می‌کنیم.

وی در مصاحبه با مطبوعات در حاشیه نشست پارلمان سوئد گفته بود: گفتگو مسئله‌ای ضروری است اما­ خوش باور نیستیم و گمان نمی‌کنیم که می‌توانیم­ تمامی مشکلات کره زمین را حل و فصل کنیم.

دونالد ترامپ و مون جائه این روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی در گفتگویی تلفنی ­که روز جمعه انجام شد تاکید کردند چنانچه کره شمالی در مسیر خلع سلاح هسته‌ای راه درست را انتخاب کند آینده درخشانی خواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا از قصد خود مبنی بر­ دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تا قبل از پایان مه­ خبر داد.

انتهای پیام/

سفر وزیر خارجه کره شمالی به سوئد برای بهتر شدن روابط دیپلماتیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار