«چتری با پروانه‌های سفید» منتشر شد

کتاب «چتری با پروانه‌های سفید» به قلم فرهاد حسن‌زاده به چاپ رسید.

«چتری با پروانه‌های سفید» منتشر شدبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کتاب «چتری با پروانه‌های سفید» به قلم فرهاد حسن‌زاده و تصویرگری غزاله بیگدلو روانه بازار نشر شد.

نویسنده در کتاب خود سه داستان پیوسته را بیان می‌کند که درباره فرارسیدن سال نو است. در این داستان شخصیت‌ها دچار مشکل می‌شوند اما روال داستان به نحوی است که در پایان همه مشکلات یکدیگر را حل می‌کنند.

فرهاد حسن‌زاده درباره نوشتن این داستان کودکانه گفت: بعضی از اتفاق‌های همزمان بی‌آن‌ که بخواهیم تبدیل به داستان می‌شوند. یعنی ذهن دنبال جور کردن داستانی است که آن را به قسمت یا حکمت یا نیروی خارق‌العاده‌ای نسبت بدهد. اسفند سال 88 بود که داستانی نوشتم برای نشریه‌ «سه‌چرخه». از همان داستان‌هایی که هیچ‌چیزش از قبل معلوم نیست و نویسنده خودش را به دست جریان داستان می‌سپارد. وقتی چشم باز کردم دیدم داستانی سه اپیزودی نوشته‌ام که شخصیت‌هایش هر کدام داستان خود را دارند و بی آنکه بخواهند یا بدانند بر داستان دیگری تاثیر می‌گذارند. اسم داستان «چتری با ستاره‌های سفید» بود.

وی ادامه داد: حالا بعد از تقریبا ده سال آن داستان تبدیل به کتاب شده است. جالب‌ اینجاست که اتفاق‌های داستان مربوط به آخرین ساعت‌های اسفند و دغدغه‌های این ایام است. گویی زمان برای آدم‌بزرگ‌ها به تندی در گذر است و برای بچه‌ها متوقف شده تا گره از کار هم باز کنند.

حسن‌زاده درباره تصویرگری این اثر نیز اظهار داشت: از آنجایی که این داستان برایم به مثابه یک فیلم بود، دلم می‌خواست نوع تصویرگری‌اش با کادربندی و جزییات سینمایی باشد، ولی لزوماً سینما نباشد. حتی عکاسی صرف از زندگی نباشد. انتشارات فاطمی خیلی با این ایده همراهی کرد. چند تصویرگر اتود زدند و در نهایت خانم غزاله بیگدلو را پیشنهاد کردم، زیرا او فقط مجری و مطیع اوامر سفارش دهنده نبود؛ بلکه خودش هم ایده‌های خلاقانه‌ای برای بهتر شدن کتاب داشت. به خاطر همین ایده‌ها و هماهنگی‌ها بود که کتاب این گونه نامگذاری شد.

گفتنی است؛ این کتاب از سوی انتشارات کتاب فاطمی برای کودکان گروه سنی «ب و ج» منتشر شده است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: معرفی کتاب ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار