هلال احمر در تیر 96؛

اختصاص 6 فروند بالگرد امداد هوایی به هلال احمر طی 2 سال گذشته/ فعالیت 570 کادر درمان، 2 بیمارستان،92 درمانگاه در حج 96

مهمترین اخبار جمعیت هلال احمر در تیر ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

اختصاص 6 فروند بالگرد امداد هوایی به هلال احمر طی 2 سال گذشته/به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای تیر ماه سال 96 جمعیت هلال احمر را در این بسته خبری مشاهده کنید.

55 هزار واکسن در اختیار مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر

علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، 3 تیر ماه سال  96  گفت: تاکنون ۵۵ هزار واکسن وارد شده و تا چند روز آینده این میزان به ۱۰۰ هزار دوز واکسن می‌رسد، مابقی آنها هم در حال بارگیری هستند و مشکلی برای انجام واکسیناسیون وجود ندارد.

مرعشی در خصوص تهیه واکسن حجاج از سوی مرکز تدارکات سازمان هلال احمر اظهار کرد: تا کنون ۵۵ هزار واکسن وارد شده و تا چند روز آینده این میزان به ۱۰۰ هزار دوز واکسن می‌رسد، مابقی آنها هم در حال بارگیری هستند و مشکلی برای انجام واکسیناسیون وجود ندارد.

وی افزود: از هفته‌ آینده کاروان‌ها نیز می‌توانند به محل‌های تعیین شده از سوی هلال احمر مراجعه و نسبت به واکسیناسیون حجاج اقدام کنند.

مرعشی با اشاره به منع بیماران از حضور در سرزمین وحی گفت: جدولی داریم که در آن انواع بیماری‌هایی که موجب منع سفر زائران به حج می‌شود شرح داده شده است؛ این جدول تغییر نکرده لذا بر این اساس بیماران پیشرفته قلبی، زنان حامله، بیماران سرطانی، بیماران ریوی و کبدی پیشرفته منع سفر خواهند داشت.

اختصاص 6 فروند بالگرد امداد هوایی به هلال احمر طی 2 سال گذشته

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، ششم تیر ماه سال 96  از اختصاص 6 فروند بالگرد امداد هوایی به هلال احمر طی 2 سال گذشته خبر داد.

سلیمی در خصوص تخصیص بالگردهای امداد هوایی به سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار کرد: سازمان امداد و نجات در راستای تحقق اهداف هفت گانه جمعیت هلال احمر مفتخر است که جهت کاهش آلام بشری و به منظور کمک به آسیب دیدگان حوادث و بلایای طبیعی پیشگام عمل کند و همواره در خط مقدم کمک به همنوعان باشد.

وی با اشاره به لزوم واکنش سریع در کار امدادی افزود: باید سرعت در جهت کمک به حادثه دیدگان و اعزام به مراکز درمانی لحاظ شود، به همین جهت اختصاص بالگردهای امداد هوایی در راستای تحقق این هدف امری ضروری به شمار می‌آید، چراکه با اختصاص بالگرد به این سازمان سرعت امدادرسانی بیشتر و تلفات کاهش می یابد.

ضرورت بسترسازی دولت برای اجباری شدن بیمه حوادث

سید حمید جمال الدینی معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر، هشتم تیر ماه سال 96  گفت: دولت باید با وضع قوانین و ایجاد صندوق های بیمه حمایت مالی، مردم را به تشکیل بیمه حوادث ملزم کند.

جمال الدینی در خصوص ضرورت اجباری شدن بیمه حوادث اظهار کرد: بیمه نقش مهمی را در پوشش دهی خسارت دیده ایفا می‌کند و با توجه به اینکه ایران جزء کشورهای حادثه خیز به شمار می‌آید و هر سالە شاهد بروز حوادث طبیعی بسیاری است و به این منظور دولت میلیاردها ریال هزینه تخصیص می دهد، از این رو لزوم توجه به اجباری شدن بیمه حوادث بیشتر نمود پیدا می کند و با اجباری شدن بیمە حوادث خسارت های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی برای آسیب دیدگان جبران می‌شود.

وی در ادامه افزود: در اغلب کشورهای متاثر از حوادث و بلایای طبیعی، دولت با اجرای قوانین مبلغی را متناسب با خسارات وارد شده بە آسیب دیدگان پرداخت می‌کند تا به نحوی خسارت های آن ها جبران شود.

بیمارستان هوایی؛ طرحی که در سطح مطالعات باقی ماند

حسن صفاریه سرپرست معاونت بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر، 11 تیر ماه  گفت: طرح بیمارستان هوایی به دلیل تامین نشدن بودجه کافی متوقف شد.

صفاریه در خصوص متوقف شدن طرح بیمارستان هوایی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر به منظور تسریع در امداد و نجات به افراد آسیب دیده و انتقال سریع به بیمارستان ها به خصوص در مناطق صعب العبور، خواستار احداث بیمارستان هوایی شده بود که متاسفانه محقق نشد.

صفاریه با بیان اینکه بیمارستان هوایی به دلیل تامین نشدن بودجه کافی متوقف شد، تاکید کرد: متاسفانه بیمارستان هوایی در سطح طرح مطالعاتی باقی ماند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر از NGO های مقتدر در جهان به شمار می رود و با توجه به اهداف بشر دوستانه از احترام و عزت ویژه ای بین مردم برخوردار است،گفت:جمعیت هلال احمر در 26 استان و 42 مرکز، به 1میلیون و500 هزار نفر خدمات پزشکی ارائه داده است.

اختصاص یک هزار و 280 پایگاه ثابت، موقت و سیار امدادرسانی در طرح تابستانه

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، پانزدهم تیر ماه سال 96  گفت: در راستای خدمت رسانی به مسافران در طرح تابستانه یک‌هزار و 280 پایگاه ثابت، موقت و سیار تعبیه شده است.

سلیمی در خصوص تمهیدات سازمان امداد و نجات برای خدمت رسانی به مسافران ایام تعطیلات تابستانی اظهار داشت: هر ساله همزمان با فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی، جمعیت هلال‌احمر با توجه به تجارب و نیاز سنجی‌ها؛ به منظور تحقق اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تمرکز خاصی در دو مقوله امداد جاده‌ای و تقویت پایگاه‌های جاده‌ای، ساحلی و نیز امداد و نجات در کوهستان دارد.

وی ادامه داد: سازمان امداد و نجات به همین منظور به استقرار پست‌های موقت و سیار در قالب طرح ملی امداد و نجات تابستانه با به‌کارگیری تمام توان عملیاتی خود در جاده‌های پرتردد و مبادی ورودی شهرها و به‌ منظور اجرای سریع عملیات‌های نجات و امدادرسانی در حوادث جاده‌ای و سایر حوادث احتمالی در محدوده عملیاتی پایگاه‌ها و پست‌ها اقدام می‌کند.

زائران مشکوک به اعتیاد حاجی نمی‌شوند

علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، هجدهم تیر ماه سال 96 گفت: برای زائرانی که اعتیاد دارند برگه تایید صلاحیت پزشکی صادر نمی‌شود و در صورت مشکوک شدن به فردی، تست اعتیاد به معاینات پزشکی اضافه می‌شود.

مرعشی درباره اعزام زائران معتاد به حج تمتع اظهار کرد: با توجه به اینکه ممکن است در بین متقاضیان حج تمتع افرادی باشند که اعتیاد دارند، به همین منظور الزامی است که این افراد مسئله اعتیاد خود را به پزشکان و سرکاروان‌ها اعلام کنند، در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در بین متقاضیان حج تمتع موردی مبنی بر اعتیاد مشاهده نشده، تصریح کرد: اگر همکاران در حین تست و معاینات پزشکی به مسئله‌ای در زمینه اعتیاد مشکوک شوند، تست اعتیاد از زائران به سایر معاینات پزشکی حجاج اضافه می‌شود و با مشاهده چنین مواردی، مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر از اعزام افراد مبتلا به اعتیاد به حج تمتع خودداری خواهد کرد.

رشد 38 درصدی عملیات های حوادث جاده ای از ابتدای سال

سید جمال الدینی سخنگوی هلال احمر، بیستم تیر ماه سال 96  از رشد 22 درصدی عملیات امداد و نجات از ابتدای سال 96 خبر داد و گفت: همچنین در این مدت عملیات های حوادث جاده ای 38 درصد رشد داشته است.

سید حمید جمال الدینی با اشاره به آمار عملیات های امداد و نجات از ابتدای امسال گفت: در سال جدید 2 هزار و 674 مورد عملیات امداد و نجات انجام شده که نشان دهنده رشد 22 درصدی است.

وی افزود: از جهت تعداد عملیات افزایش یک درصدی داشته ایم که این آمار به هیچ وجه خوشایند جمعیت هلال احمر نیست.

سخنگوی جمعیت هلال احمر بیان کرد: 20 درصد افزایش انتقال مصدومین به مراکز درمانی با رقم هزار و 601 مورد، 38 درصدی عملیات های حوادث جاده ای با هزار و 318 مورد و 38 درصدی ماموریت های کوهستان با 118 مورد را شاهد هستیم.

وی افزود: 2 هزار امدادگر تاکنون دوره های باز آموزی را سپری کرده اند که 1500 نفر در سطح پیشرفته و خاص این دوره ها را گذرانده اند.

فعالیت 570 کادر درمان، 2 بیمارستان،92 درمانگاه در حج 96

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، سی ام تیر ماه سال 96  گفت: امسال 570کادر درمانی به عربستان اعزام می‌شوند،که 220 نفر از آنها در مکه وبقیه در مدینه مستقر می شوند.

مرعشی با اشاره به تعداد درمانگاه‌ها در عربستان اظهار کرد: سازمان پزشکی دو بیمارستان در مکه و مدینه و 5 درمانگاه به زائران اختصاص داده است همچنین در هر هتل یک درمانگاه وجود دارد که مجموع آنها به 92 درمانگاه می‌رسد.

وی با اشاره به تعداد پزشکانی که در عربستان حضور دارند بیان کرد: امسال 570 کادر درمانی به عربستان اعزام می‌شوند که از این تعداد 220 نفر در مکه و بقیه در مدینه مستقر می شوند.

مرعشی افزود:32 پزشک متخصص در زمینه‌های قلب، داخلی، زنان، روانپزشکی، ارتوپدی، چشم‌پزشکی، گوش و حلق و بینی در عربستان حضور دارند.

وی با بیان اینکه80 درصد پزشکان چندین بار به حج اعزام شده اند، ادامه داد: تنها 20 درصد پزشکان برای بار اول است که به حج مشرف می‌شوند.

مرعشی گفت: هر ساله سعی می‌کنیم 15 درصد از کادر پزشکی را به کسانی اختصاص بدهیم که برای بار اول به حج اعزام می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار