سخنگوی یونیسف: نیمی از افراد باقیمانده در عفرین کودک هستند / مردم عفرین از کمبود شدید آب رنج می‌برند

سخنگوی سازمان یونیسف گفت، از ششم ماه مارس مردم شهر عفرین از کمبود شدید منابع آب رنج می‌برند؛ منبع تامین آب شهر در درگیری‌ها دچار آسیب شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل ازشبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان، مرکادو سخنگوی سازمان یونیسف گفت: «از ششم ماه مارس مردم شهر عفرین از کمبود شدید منابع آب رنج می‌برند. منبع تامین آب شهر در درگیری‌ها دچار آسیب شده است. از حرکت تانکر‌های حامل آب که یونیسف آن‌ها را تامین کرده است از پانزدهم ماه مارس به مناطق آسیب پذیر که به آب نیازمند هستند، جلوگیری به عمل آمده است. این به خاطر افزایش خشونت‌ها بوده است.»

وی افزود: «تخمین زده می‌شود که یکصد هزار نفر هنوز در شهر عفرین باشند که نیمی از آن‌ها کودک هستند. آن‌ها به حمایت و کمک‌های بشردوستانه به شدت نیازمند هستند. یونیسف و سازمان‌های مرتبط با آن آماده اند که در رابطه با تامین اقلام دارویی که گفته شده است به شدت نایاب شده است، همکاری کند.»

سخنگوی سازمان یونیسف در ادامه درباره غوطه شرقی گفت: «گزارش‌ها نشان می‌دهند که ده‌ها هزار نفر هنوز منتظر خروج از نقاط تعیین شده هستند تا به اردوگاه‌های جمعی منتقل شوند.»

افراد از چهار نقطه خروجی در غوطه شرقی به هفت اردوگاه جمعی منتقل می‌شوند. دولت با توجه به افزایش تخلیه افراد چند اردوگاه دیگر هم در نظر گرفته است.

آندره ماهیچیچ سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هم گفت: «با توجه به ادامه درگیری‌ها در غوطه شرقی، حومه دمشق و عفرین در شمال غرب کشور ما درباره بدتر شدن وضعیت انسانی در سوریه هشدار میدهیم. این موضوع می‌تواند موج جدید آوارگی را به همراه داشته باشد.»

وی افزود: «کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هیچ مشارکتی در توافق‌های انجام شده برای تخلیه افراد و اجرایی سازی آن نداشته است، اما با افزایش تنش‌ها تیم‌های ما در اردوگاه‌های جمعی که هزاران خانواده گرسنه و تشنه و ناامید و بیمار بدون هیچ دارایی حضور دارند، وارد شده اند. این افراد از غوطه شرقی به اینجا وارد شده اند. انتظار می‌رود که غیرنظامیان بیشتری در روز‌های آینده هم به این اردوگاه‌ها وارد شوند.»

این مقام سازمان ملل گفت: «تمامی اردوگاه‌ها کاملا مملو از جمعیت هستند و امکانات اولیه در آن‌ها وجود ندارد. مردم در صف‌های طویل رفتن به دستشویی چندین ساعت حضور دارند. بسیاری از آن‌ها برق ندارند. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و شرکای آن بیست و چهار ساعته تلاش می‌کنند تا همکاری لازم را برای نجات افراد داشته باشند. این موضوع در همکاری نزدیک با هلال احمر سوریه و نهاد‌های سازمان ملل و دیگر نهاد‌های امدادرسان انجام می‌شود.»

ینس لائرک Jens Laerke سخنگوی دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل هم گفت: «کارکنان سازمان ملل از مشاهده خروج افراد از غوطه شرقی و عفرین خبر داده اند. آن‌ها اعلام کرده اند که با مشاهده وضعیت این افراد شوکه شده اند. آن‌ها درباره وضعیت افرادی که از غوطه شرقی خارج می‌شوند، گفتگو کرده اند و حتی با آن‌ها صحبت کرده ا. ند. بسیاری از این افراد دچار عفونت روده، هپاتیت، بیماری‌های پوستی و آسیب‌های روحی هستند. این موضوع به خاطر محرومیت از مراقبت‌های درمانی و دارویی در مدت چندین سال است.»

وی افزود:  «مردم در شهر عفرین ترسیده اند و به شدت پریشان هستند. آن‌ها از هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه خواسته اند که وارد ماجرا شود واز طرف‌های درگیر بخواهد که دسترسی به کمک‌های بشردوستانه را تضمین کند. آن‌ها از وی خواسته اند که از غیرنظامیان حمایت کند. آن‌ها همچنین خواهان حمایت از امدادگران و افرادی شده اند که خدمات را فراهم می‌کنند.»

انتهای پیام/

گزارش سازمان‌های بین المللی از وضعیت عفرین سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار