فعالیت 67 بیمارستان دولتی و خصوصی استان فارس در تعطیلات نوروزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: 67 بیمارستان دولتی و خصوصی و 400 تخت دیالیز در استان فارس در ایام تعطیلات نوروزی فعالیت می‌کنند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی بهادر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این مظلب، اظهارکرد: در تعطیلات نوروزی، خدمات حوزه سلامت در زمینه های بهداشتی، درمانی و دارویی به مردم، مسافران نوروزی و زائران سومین حرم اهل بیت؛ حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، بدون وقفه و با آمادگی کامل ارائه می شود که در این راستا ستاد تسهیلات نوروزی استان فارس برای فعالیت 32 شبکه بهداشت و درمان، 67 بیمارستان خصوصی و دولتی، 123 درمانگاه خصوصی و 400 تخت دیالیز در سطح استان فارس برنامه ریزی های لازم را انجام داده است.

وی افزود: همچنین 49 مرکز تصویربرداری بیمارستانی و رادیولوژی، بیش از 40 داروخانه شبانه روزی، 40 مرکز دندانپزشکی در استان و سه مرکز دندانپزشکی شبانه روزی در شیراز، 140 مرکز آزمایشگاهی، 183 پایگاه اورژانس زمینی و سه پایگاه اورژانس هوایی در استان فارس و سه مرکز غربالگری نوزادان در شیراز نیز آماده ارائه خدمات در ایام نوروز به مردم و مسافران نوروزی هستند.

سامانه 190؛ همراه ایرانیان در روزهای نوروز

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: سامانه 190 در حوزه هایی مانند بهداشت محیطی و بهداشت مراکز بین راهی، مشاوره دارویی و تخلفات تعرفه ای آماده دریافت شکایات، یشنهادات و انتقادات مردم و مسافران نوروزی در کشور و استان فارس است.

 بهادر اضافه کرد: اطلاع رسانی از طریق پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فضای مجازی،نصب بنر، تهیه کتابچه و پمفلت آموزشی با همکاری روابط عمومی دانشگاه، شهرداری و آموزش و پرورش از دیگر فعالیت هایی است که اعضای ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه برای تامین سلامت مردم، انجام داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار در مورد پیشگیری از مسمومیت با گاز دی اکسید کربن در کمپ های اسکان نوروزی و استفاده از قارچ های محلی، افزود: مردم باید برای تضمین سلامت خود، به توصیه های ایمنی و بهداشتی کارشناسان مستقر در کمپ ها و ورودی شهر توجه کافی داشته باشند تا شاهد اتفاقات ناگوار در اثر سهل انگاری نباشیم.

شماره تماس های ضروری خدمات سلامت

وی با بیان اینکه با توجه به تمهیدات پیش بینی شده، مردم می توانند از طبیعت و اماکن مذهبی، تاریخی و دیدنی استان فارس در این روزهای بهاری بهره مند شوند، یادآور شد: تمام خدمات درمانی و اورژانسی در مراکز درمانی معرفی شده به مردم و مسافران نوروزی ارائه می شود و مردم در صورت نیاز می توانند با تماس با شماره تلفن 1819 در استان فارس از حضور پزشکان متخصص در مراکز درمانی مختلف و نیز اطلاعات درمانی و دارویی آگاه شوند.

 بهادر در پایان ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از خود درمانی بیماران، اظهار داشت: مردم در صورت بروز هرگونه حادثه، با حفظ خونسردی، با شماره 115 تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن، نیروهای اورژانس به یاری شان بشتابند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار