نماینده پارلمان لهستان: آلمان باید ۴۴۰ میلیارد یورو غرامت جنگ جهانی دوم به لهستان پرداخت کند

یک عضو پارلمان لهستان اعلام کرد لهستانی‌های ­قربانی جنگ جهانی دوم باید از آلمان ۴۴۰ میلیارد یورو (۵۴۳ میلیارد دلار) غرامت دریافت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ یک عضو پارلمان لهستان اعلام کرد لهستانی‌های ­قربانی جنگ جهانی دوم باید از آلمان ۴۴۰ میلیارد یورو (۵۴۳ میلیارد دلار) غرامت دریافت کنند.

رئیس یک کمیسیون پارلمانی لهستان که وظیفه ارزیابی خسارت‌های ناشی از جنگ جهانی دوم (در ارتباط با لهستان) را بر عهده دارد گفت: «لهستانی های­ قربانی جنگ جهانی دوم باید از آلمان ۴۴۰ میلیارد یورو غرامت دریافت کنند.»

این در حالی است که دولت آلمان مطالبات لهستان در این زمینه را رد کرده است.

این نماینده پارلمان لهستان با یادآوری ­تحقیقی که سال ۱۹۹۰ صورت گرفت گفت:­ در لهستان ۱۳ میلیون و ۳۲۰­ نفر­ قربانی مستقیم حمله آلمان نازی (در جریان جنگ جهانی دوم) شدند. برخی­ به دیگر (کشورها) تبعید، برخی دیگر به اردوگاه‌های کار اجباری فرستاده، برخی بیوه، برخی ­یتیم و برخی دیگر در نهایت در شرایط جنگ و اشغال گرفتار بیماری‌های سخت شدند.

وی افزود با توجه به ارزیابی‌هایی که­ سال ۱۹۹۰ صورت گرفت و بر اساس آن خسارت‌های ناشی از جنگ جهانی دوم برای­ لهستانی‌های قربانی این جنگ ­۲۸۴ میلیارد دلار اعلام شد، ارزیابی این مبلغ با توجه به شرایط کنونی ۵۴۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

این در حالی است که وزیر امور خارجه لهستان در گزارشی که روز چهارشنبه در پارلمان کشورش ارائه داد از اختلاف با­ برلین در خصوص مبالغ خسارت‌های ناشی از جنگ جهانی دوم خبر داد.

انتهای پیام/

درخواست غرامت از آلمان برای جنگ جهانی دوم از سوی لهستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار