ستاره‌هایی اسرارآمیز که اجداد انسان‌ها ۷۰ هزار سال پیش آنها را دیده‌اند+ تصاویر

انسان‌های باستانی هزاران سال پیش با مشاهده آسمان شاهد رویدادی شگفت انگیز بوده اند که ستاره شناسان امروزی در آرزوی تکرار آن هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند ستاره‌ دوتایی بیگانه‌ای درحدود ۷۰ هزار سال پیش وارد منظومه شمسی شده است و احتمال دارد اجداد نخستین انسان‌ها، این ستاره دوتایی شگفت انگیز را درآسمان شب دیده باشند.

این ستاره دوتایی به نام (Scholz) سبب جذب ستاره ها، سیارک‌ها و سنگ‌های موجود در منظومه شمسی به سوی مرکز هسته خود شده و درنهایت دریک مدار وی شکل (V) به دور ستاره خورشید به دام افتاده است.


کارشناسان براین باورهستند که اجداد انسان این ستاره دوتایی را به شکل نقطه‌ای درخشان و قرمز رنگ درآسمان شب دیده اند. محققان وجود این ستاره دوتایی را همزمان با دوره ترک انسان‌های اولیه (نئاندرتال ها) از قاره آفریقا می‌دانند.

در آن بازه زمانی ستاره بیگانه به فاصله یک سال نوری از ستاره خورشید قرار داشته است؛  امروزه دانشمندان اعتقاد دارند مسیر حرکت برخی از سیارک‌ها در منظومه شمسی به دلیل نیروی رانش و ربایش ناشی از ستاره دوتایی (Scholz) در هزاران قرن پیش است.


دانشمندان دانشگاه‌های (Complutense) مادرید اسپانیا و کمبریج انگلستان در پژوهشی مشترک نزدیک به ۳۴۰ شی را با مدار‌های هذلولی شکل در منظومه شمسی بررسی و دریافتند که ستاره دوتایی بر نحوه حرکت و مدار این اشیا اثر داشته است.

ستاره (Scholz) در سال ۲۰۱۵ میلادی به وسیله دانشمندان دانشگاه راچستر شناسایی شده‌اند که از سیستمی دوتایی تشکیل شده است.
این ستاره کوتوله قرمز رنگ کوچک با جرم حدود ۹ درصد جرم خورشید است که دراطراف آن کوتوله قهوه‌ای کوچکتری قرارد دارد.


این ستاره اکنون درفاصله ۲۰ سال نوری قراردارد و از منظومه شمسی خارج شده است، اما ۷۰ هزارسال پیش در فاصله‌ای بسیار نزدیک ازستاره خورشید قرارداشته و پیشینیان انسان‌ها شاهد رخدادی شگفت انگیز در آسمان بوده اند.


اکنون گروهی ازدانشمندان درکشور‌های آمریکا، قاره اروپا، شیلی و آفریقا به بررسی نوع حرکت این ستاره پرداخته اند و اثر گذاری آن را بر روی حرکت برخی اجرام در منظومه شمسی اثرگذار اعلام کرده اند.

منبع:Dailymail
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار