در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رشد ۲۶ درصدی صادرات طلای سرخ در سال۹۶/نرخ هر کیلو زعفران ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

نایب رئیس شورای ملی زعفران، گفت: براساس آمار یازده ماهه سال۹۶، ۱۹۴تن و ۶۶۴ کیلو زعفران با ارزش بیش از ۲۸۰ میلیون دلار به بازار‌های هدف صادر شد.

رشد ۲۶ درصدی صادرات طلای سرخ در سال۹۶/حداکثر نرخ هر کیلو زعفران ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانغلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۱۰ درصدی نرخ زعفران در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ ۴ میلیون و ۲۰۰ و حداکثر ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی افزایش قیمت را ناشی از کاهش عرضه زعفران در تعطیلات نوروز دانست و افزود: با افزایش عرضه پس از تعطیلات پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ها به روال سابق بازگردد.

میری با اشاره به آخرین وضعیت صادرات زعفران، بیان کرد: بعد از تعطیلات نوروز صادرات طبق روال معمول در حال انجام است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: براساس آمار یازده ماهه گمرک، صادرات زعفران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد رشد داشته است.

به گفته وی، براساس آمار یازده ماهه سال۹۶، ۱۹۴تن و ۶۶۴ کیلو زعفران با ارزش بیش از ۲۸۰ میلیون دلار به ۴۷ کشور دنیا صادر شد.

میری میزان صادرات زعفران در سال جدید را پیش‌بینی کرد و گفت: اگر موانعی سد راه صادرات نباشد، میزان صادرات در مقایسه با سال ۹۶ از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار خواهد بود.


انتهای پیام/



طلای سرخ ایران به ۴۷ کشور دنیا صادر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۷:۴۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
خیلی عالیه امیدوارم صادرات همه کالاهای ایرانی افزایش پیدا کنه
Germany
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
خیلی عالیه امیدوارم صادرات همه کالاهای ایرانی افزایش پیدا کنه
آخرین اخبار