در صورت قطع شدن همه درختان زمین چه اتفاقی خواهد افتاد؟

تاکنون با خود فکر کرده اید که در صورت قطع شدن تمام درختان کره زمین چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در این مطلب به پاسخ این سوال پرداخته شده است.

اگر همه ی درختان زمین قطع شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،در جهان سه تریلیون درخت وجود دارد. شرکت های تولید چوب در حال حاضر ۱۵ میلیارد درخت را سالانه قطع می کنند. اگر این نرخ از قطع درختان همچنان ادامه یابد تا ۲۰۰ سال دیگر هیچ درختی روی زمین باقی نخواهد ماند و سؤال این است در صورت قطع همه ی درختان جهان چه سرنوشتی در انتظار زمین است؟

اگر به ساکنان زمین از ۱۵ تا ۶۵ سال یک ارّه ی برقی بدهند تا درختان را قطع کنند هر فردی می تواند ۶۲۵ درخت را قطع کند و در طول یک سال همه ی درختان جهان از بین بروند. به طوریکه ۹۹ درصد از درختان بر سطح جنگل ها باقی خواهند ماند و متعفن و گندیده خواهند شد و در حدود ۳۵ میلیارد تن گاز منواکسید کربن تولید خواهند کرد.

۸۰ درصد از حیوانات و گیاهان خشکی در جنگل ها زندگی می کنند و بدون درخت ها همه ی آنها خواهند مرد. درختان در حفظ رطوبت زمین و خنکی آن نقش عمده ای ایفا می کنند و به پیشروی چرخه ی گردش آب کمک می کنند, به طوریکه هر درخت بزرگ ۱۵۰ تن آب را در جو زمین قرار می دهد؛ آب هایی که دوباره به شکل باران به زمین باز می گردند.

اگر درخت ها نباشند درجه حرارت زمین افزایش یافته و زمین خشک می شود. زمین گرم می شود و چوب های ناشی از قطع درختان خواهند سوخت و آتش سوزی مهیبی اتفاق خواهد افتاد و دود همه جا را خواهد گرفت تا جایی که خورشید هم دیده نخواهد شد. محصولات کشاورزی از بین خواهند رفت و زندگی بشر بر روی زمین در میان قحطی و شعله های سرکش و دود سیاه به پایان خواهد رسید.

منبع:تابناک

انتهای پیام/

اگر همه ی درختان زمین قطع شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.