فراهم شدن تمام شرایط برای فعالیت ایمن کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی در دوما

مقام روس در سازمان ملل از فراهم شدن شرایط لازم برای فعالیت ایمن کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی در دومای سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «گنادی گاتیلوف» نماینده دائم روسیه در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو، روز دوشنبه اعلام کرد مقامات سوری تمام شرایط لازم را برای فعالیت عادی کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی در دوما در سوریه فراهم کردند و ایمنی آنها نیز تضمین شده است.

او در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «کارشناسان سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی در حال حاضر در محل مستقر شده اند تا صحت ادعای وقوع حمله شیمیایی را بررسی کنند. مقامات سوری و نمایندگان ارتش روسیه در تمام مسیر آنها را همراهی خواهند کرد. تمام شرایط برای فعالیت عادی آنها ایجاد شده و بالاتر از همه از نظر ایمنی تمام شرایط فراهم است.»

نماینده روسیه در مقر اروپایی سازمان ملل همچنین اظهار کرد در حال حاضر امکان انتقال گفتگوها در خصوص سوریه تحت حمایت سازمان ملل از ژنو به وین در دست بررسی نیست.

گاتیلوف در این خصوص گفت: «ژنو همچنان میزبان گفتگوهای سوری باقی خواهد ماند. منطقی است که فرایند مذاکرات را در همین قالب نگه داریم. در هر صورت، هیچ گفتگویی درخصوص انتقال محل مذاکرات از ژنو به وین انجام نشده است.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که وزیر خارجه اتریش پیشتر پیشنهاد کرده بود وین میزبان روند مذاکرات صلح سوری باشد که در حال حاضر در ژنو و تحت حمایت سازمان ملل در حال انجام است. وی همچنین اظهار کرد اتریش به عنوان میانجی می تواند در مذاکرات سوری ایفای نقش کند.

انتهای پیام/

فراهم شدن شرایط فعالیت کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی در دوما

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار