رکوردشکنی ایران در صورت صعود ذوب آهن

در صورت صعود ذوب آهن اصفهان به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا، ایران در این فصل از رقابت ها رکورددار می شود.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا عصر فردا (چهارشنبه) با برگزاری چهار دیدار در منطقه شرق به پایان می رسد.

تیم های ایرانی به جز تراکتورسازی در این فصل از لیگ قهرمانان عملکرد خوبی داشته اند و اگر ذوب آهن بتواند در بازی امروز مقابل لوکوموتیو ازبکستان به نتیجه تساوی برسد پس از استقلال و پرسپولیس به عنوان سومین نماینده کشورمان راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا می شود.

در صورت صعود شاگردان امیر قلعه نویی به مرحله یک هشتم نهایی، ایران بالاتر از سایر کشورهای منطقه غرب قرار می گیرد. البته در منطقه شرق قاره کهن هم تنها کره جنوبی و چین می توانند سه سهمیه در دور بعدی لیگ قهرمانان در اختیار داشته باشند.

تاکنون صعود تیم های السد و الدحیل قطر، العین و الجزیره امارات و الاهلی عربستان به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان قطعی شده است و ذوبی ها فرصت دارند با کسب یک تساوی برابر لوکوموتیو ضمن محروم کردن ازبک ها از در اختیار داشتن سهمیه در مرحله بعدی این رقابت ها، سهمیه ایران را به سه افزایش دهند.

در فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا هیچگاه 4 تیم ایرانی از مرحله گروهی صعود نکرده اند اما در سال های 2010،2012 و 2017 سه تیم کشورمان این اتفاق شیرین را رقم زده اند.

انتهای پیام/

تکرار تاریخ برای ایران در صورت صعود ذوب آهن به مرحله بعدی لیگ قهرمانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار