105هکتار از اراضی ملی گچساران رفع تصرف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: 105هکتار از اراضی ملی این شهرستان در یک ساله گذشته از دست افراد سود جو رفع تصرف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  فرهام جلیلی افزود: این مقدار اراضی ملی با صدور احکام قضایی و تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی از دست سودجویان خارج شد.
وی بیان کرد: مناطق پربالی شهر دوگنبدان،لیشتر، باباکلان،امامزاده جعفر و خیرآباد از مهمترین مناطقی است که زمین‌های ملی در آنها رفع تصرف شده است.
جلیلی اظهار کرد: با هوشیاری و پیگیری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان این افراد متخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و حکم قطعی برای آنان صادر شد.
جلیلی عنوان کرد: افرادی که قصد خرید زمین به ویژه اراضی بدون سند رسمی را در گچساران دارند باید قبل از خرید به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مراجعه کننده و از ملی نبودن اراضی مطمئن شوند.
از ابتدای دولت یازدهم تاکنون حدود 250هکتار از منابع ملی گچساران از دست سودجویان آزاد شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: طرح ممیزی در280هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان به منظور ساماندهی بهره برداران و مرتعداران و حفاظت از این زمین ها اجرا شده است.
جلیلی تصریح کرد: با اجرای طرح ممیزی از تخریب و تجاوز به این اراضی نیز جلوگیری شده و زمینه برخی سوءاستفاده از این اراضی و مراتع طبیعی و ملی برچیده می‌شود.
90 درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه های ملی تشکیل می دهد که از این میزان 70 درصد مرتع و جنگل است.
شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد 415هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد.
 انتهای پیام/غ

رفع تصرف از اراضی گچساران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.