کزازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خندستان خدایی پس از سه سال منتشر شد

«خندستان خدایی» اثر میرجلال الدین کزازی پس از سه سال، منتشر شد.

میر جلال الدین کزازی، پژوهشگر ادبی و شاهنامه پژوه در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص انتشار اثر جدیدش گفت: کتابی که در واپسین هفته سالی که گذشت از چاپ بیرون آمد، پس از کمابیش دو سه سالی که چاپ آن به درازا کشیده بود منتشر شد. «خندستان خدایی یا کمدی الهی دانته» شاهکار سخنور نامدار ایتالیایی «دانته» است. این کتاب در انتشارات معین منتشر شد.

وی افزود: کتابی که در دست نگارش خواهم داشت و هنوز آغاز به نوشتن آن نکرده ام؛ کتابی درباره خنیا یا موسیقی خواهد بود. این کتاب را به خواست دوستی که از خنیاگران است، هم می نوازد، هم ساز می سازد به نوشتن آغاز خواهم کرد. من به فن موسیقی نمی پردازم؛ چون با این فن چندان آشنایی ندارم. آنچه من در این کتاب خواهم نوشت، نگاهی خواهد بود به این هنر شگرف جادوانه؛ به چگونگی آفرینش ساخته های خنیا به پیوند هنر از نگاهی فراخ به ویژه خنیا با نهان و نهاد هنرمند به کار کرد و اثری که خنیا در شنونده می نهد. در پی آن به پیشینه این هنر در ایران خواهم پرداخت.

این پژوهشگر ادبی با اشاره به دو کتابی که زیر چاپ دارد، بیان کرد: دوکتاب از  من به زیر چاپ رفته است که به یاری خداوند به زودی از زیر چاپ بیرون خواهد آمد؛ یکی کتابی است با نام « در سرزمین سایه ها » که گزارش سفر من است در تابستان سال پیش به انگلستان و اسکاتلند و دیگری دفتری از سروده هاست که هنوز نامی برای آن ننهاده ام. در این دفتر سروده هایی که در سال 96 درپیوسته آمده است و بسیاری از آنها نیز به چاپ رسیده است، به یک باره گردآورده در دسترس خوانندگان سخن دوست نهاده خواهد آمد. این دو کتاب را نشر دیباچه به زیر چاپ برده است.

انتهای پیام/

 

تازه ترین آثار میرجلال الدین کزازی منتشر می شود

 

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار