نبود تناسب در ظرفیت های عمرانی و زیربنایی خوزستان با توسعه نیافتگی آن

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس گفت: خوزستان متأسفانه متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آن در حوزه زیربنایی و عمرانی اصلاً توسعه‌نیافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  قاسم ساعدی، نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس بیان داشت: خوزستان متأسفانه متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آن در حوزه زیربنایی و عمرانی اصلاً توسعه‌نیافته و حتی در بودجه‌های تخصیصی دولت در سال گذشته اعتبارات نفتی (3 درصد) به صورت پنهان و غیرمحسوس قیچی شد.

وی با اشاره به حذف بودجه خوزستان افزود: متأسفانه سال گذشته 4 هزار میلیارد تومان از بودجه 3 درصد نفت حذف است و هفته گذشته برای این موضوع جلسه داشتیم. از دهدز تا بستان، از اروندکنار تا لالی و اندیکا بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد شهرها هیچ تعریف شهری ندارند؛ در چارچوب علم عمران بیش از ۶۰ درصد شهرهای استان را نمی‌توان شهر نامید.

وی بیان داشت: تابلوی شهر را بدون هیچ زیرسازی، توسعه عمرانی یا پایدار بلند می‌کنیم. در تصمیم‌گیری، خوزستان را جدی نمی‌گیرند در حالی که همه بلاهای جنگ و طبیعی در خط مقدم مشکلات است ولی موقع تقسیم سرمایه و برنامه، 5 میلیون نفری که اینجا نفس می‌کشند را قابل نمی‌دانند.

ساعدی با تاکید بر توسعه متوازن خوزستان عنوان کرد: کدام شهرستان توسعه پایدار دارد و یا اینکه توسعه متوازن را در کجای خوزستان می‌توان مشاهده کرد؟ اگر در برخی نقاط خوزستان از نفت اعتبارات نگیریم اصلاً راه و شهرسازی خلع سلاح می‌شود.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس گفت: خیلی از استان از محروم، محروم‌تر شدند و برخورداران نیز برخورداران تر شدند. برخی مسئولان در چارچوب نظام و آرمان‌های انقلاب عمل نمی‌کنند و این درست نیست چون استانی وزیر دارد بهترین اعتبارات را به همان استان می‌دهند. کارگروهی تشکیل شود و کمیسیون عمران از همه شهرهای استان بازدید کنند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس عنوان کرد: جاده رفیع از ۱۰ سال قبل فقط یک لاین آن آسفالت شد و به یک جاده مرگ تبدیل شده است؛ نزدیک به هزار تصادف در این جاده رخ داده است و ما به هر دری زدیم فقط به قول و قرار رسیدیم.

انتهای پیام/م

توسعه نیافتگی خوزستان با ظرفیت های زیربنایی و عمرانی آن تناسب ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.