آیت‌الله علم‌الهدی:

در عرصه‌های مختلف زندگی نباید از مقام ولایت سبقت بگیریم

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت:جریان ولایت یک جریان اتصال به حق است و این یک راهبرد عملیاتی برای ماست که در عرصه‌های مختلف زندگی نباید از مقام ولایت سبقت بگیریم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: امروز مصادف با میلاد مسعود سیدالشهدا(ع) است و برای ما به عنوان روز عزیز و روز حسین(ع) است و همه سخن و کلام امروز باید در مورد ایشان باشد؛ صبحگاه امروز دنیا به نور دلارای امام حسین(ع) روشن شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: نخستین مسئله‌ای که در جریان میلاد آن حضرت پیش آمد، جریان نامگذاری سیدالشهدا(ع) بود؛ تسمیه و نامگذاری حق مادر است؛ بنابراین نام مولود جدید از صدیقه اطهر(س) پرسیدند و فاطمه(س) پاسخ دادند برای نامگذاری ایشان از امیرالمومنین(ع) سبقت نمی‌گیرم و حضرت نیز فرمودند من در این نامگذاری بر رسول خدا(ص) سبقت نمی‌گیرم و وقتی به رسول اکرم(ص) این مسئله ابلاغ شد، ایشان نیز فرمودند من در این مسئله بر خداوند سبقت نمی‌گیرم و از سوی جبرئیل وحی آمد که نام ایشان حسین(ع) است.

آیت‌الله علم الهدی افزود: این مسئله نامگذاری امام حسین(ع)، یک جریان راهبردی و خط‌ساز بر ما است، جریان ولایت بر بیت ولایت تا این اندازه حاکم است که در نامگذاری نیز از یکدیگر سبقت نمی‌گیرند. جریان ولایت یک جریان اتصال به حق است و این یک راهبرد عملیاتی برای ماست که در عرصه‌های مختلف زندگی نباید از مقام ولایت سبقت بگیریم و باید دنباله‌رو ولایت باشیم و از سوی دیگر بیانگر حقیقت و ماهیت ولایت است که یک رشته اتصالیه به خداوند است. اتصال به معصوم در زمان غیبت معصوم از طریق نایب معصوم است.

وی در ادامه با تبریک روز پاسدار تصریح کرد: علت اینکه روز ولادت سیدالشهدا(ع) روز پاسدار نام گرفت این بود که سپاه پاسداران در واقع امتداد سپاه سیدالشهدا(ع) در کربلاست و سپاه همان نقشی را دارد که اصحاب آن حضرت در روز عاشورا داشتند.

خطیب جمعه مشهدمقدس با اشاره به اینکه کارنامه یک پاسدار در واقع کارنامه اصحاب امام حسین(ع) و کارنامه فرمانده سپاه همان کارنامه قمر بنی هاشم است، گفت: امام راحل، ولادت سیدالشهدا(ع) را روز پاسدار نام نهادند، حسین(ع) نخستین پاسدار و در راس همه پاسداری‌ها از احکام اسلامی و از همه مهمتر پاسدار امر به معروف و نهی از منکر بوده و روز سوم شعبان، مشخص‌کننده شرح وظایف سپاه است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: امسال روز پاسدار مقارن با روز تاسیس سپاه پاسداران است؛ تاسیس سپاه با حکم امام راحل چهار ماه پس از پیروز انقلاب در روز دوم اردیبهشت سال 1358 بود و دقیقاً امسال سالروز تاسیس سپاه با این مسئله مصادف شده و این تقارن، بیانگر یک راز و یک سر لطیف است.

وی خاطرنشان کرد: انقلابی‌شدن نهضت کربلا توسط زین العابدین(ع) است و 40 سال زندگانی انقلابی ایشان سبب شد کربلا انقلابی دائمی و قطعی شود، روز ولادت رهبر سوم انقلاب کربلا، تبدیل به سالروز تاسیس سپاه پاسداران شده است و این در حقیقت رسالت امروز سپاه پاسداران را مشخص می‌کند، سپاه به‌عنوان محور اقتدار نظام و انقلاب، رسالت اصلی‌اش پاسداری از انقلاب مقدس اسلامی است و سپاه باید از این واقعیت پاسداری کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی افزود: جریاناتی می‌خواستند انقلاب را برگردانند، امام(ره) فرمودند اگر سپاه نبود، کشور نبود و اگر انقلاب نبود، سپاه هم نبود، تمام حرکات دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توسط سپاه پاسداران پاسخگویی شد؛ همه این‌ها به این صورت شکل گرفت تا انقلاب را برگرداند و سپاه بود که اجازه نداد انقلاب برگردانده شود.

وی گفت: بزرگترین توطئه امروز دشمن برای مصادره و استحاله انقلاب، کشیدن سفره دین از زیر پای مردم است و آنچه محور رسالت سپاه است این است که این اجازه را به دشمن ندهد و باید ارزش‌ها و ملاک‌های دینی و معالم دینی در دنیا توسط سپاه حفظ شود.

انتهای پیام/ ب

صحبت های نماینده ولی‌فقیه استان خراسان‌رضوی در خطبه های نماز جمعه

برچسب ها: نماز جمعه ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.