فضلی مطرح کرد؛

سرمایه گذاری برای آموزش کودکان مغفول مانده است

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: هنوز کودکان و سرمایه گذاری برای آموزش این گروه را باور نکردیم.

سرمایه گذاری برای آموزش کودکان مغفول مانده استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر درباره ابعاد مختلف آموزش‌های پیش از دبستان عنوان کرد: اهمیت این دوره در دیدگاه ها و علوم مختلف تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه شخصیت افراد در دوره کودکی شکل می گیرد، ادامه داد: اگر برای دوره کودکی سرمایه گذاری شود به اندازه هر هزار تومان سرمایه گذاری، 16 برابر بازگشت سرمایه خواهید داشت که این موضوع یعنی آموزش در دوران کودکی حتی از جنبه اقتصادی هم مهم است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دوره پیش‌دبستانی در اسناد بالادستی امری حاکمیتی تلقی شده است و مهم‌ترین چالش فعلی ما این است که در نظام کلان، کودکان را باور نکرده ایم، در حالی که اگر می‌خواهیم توسعه رخ دهد توجه به کودکان و سرمایه گذاری برای آموزش این گروه باید مورد توجه باشد.

وی به چالش دیگری در حوزه آموزش پیش دبستانی اشاره و اظهار کرد: هر دستگاهی در کشور، حوزه وظایفی دارد که البته باید در کنار این وظایف با سایر دستگاه ها هماهنگ باشد.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به ضرورت هماهنگی میان دستگاه های مختلف اما در حوزه آموزش های پیش دبستانی هماهنگی میان وزارت ارشاد، شهرداری، وزارت رفاه، بهزیستی و آموزش و پرورش شاهد نیستیم و هر دستگاهی برنامه ای برای آموزش پیش دبستانی دارد.

انتهای پیام/

چگونگی سرمایه گذاری برای آموزش کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار