استاندار کرمانشاه:

اجرای طرح سردسیری مطالبه مهم کرمانشاهیان است / قره سو پتانسیل بسیار مهم گردشگری

استاندار کرمانشاه گفت: طرح گرمسیری یکی از پروژه های عظیم و ماندگار است و نقش این طرح در توسعه منطقه زمانی اثرگذارتر خواهد بود که مخازن ذخیره آب این طرح نیز اجرایی شوند.

اجرای طرح سردسیری مطالبه مهم کرمانشاهیان است / قره سو یک پتانسیل بسیار مهم گردشگری است که باید احیا شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ،  بازوند استاندار کرمانشاه در نشست شورای اداری استان که غروب امروز با حضور  اردکانیان وزیر نیرو برگزار شد  گفت:طرح سردسیری یکی از مطالبات مهم و جدی مردم کرمانشاه است که انتظار می رود وزارت نیرو در اجرای این طرح تحول آفرین اهتمام جدی داشته باشد.

وی افزود: طرح سردسیری در توسعه بخش های مختلف گردشگری، خدمات، صنعت و کشاورزی کرمانشاه بسیار اثرگذار است این طرح یک دشت ۱۴۰ هراز هکتاری را تحت پوشش قرار می دهد که یک رخداد تحول آفرین محسوب می شود.

 بازوند گفت: با اجرای طرح سرسیری می توان شاهد احیای رودخانه قره سو به عنوان یک پتانسیل بسیار مهم در حوزه گردشگری خواهیم بود اگر مشکل فاضلاب قره سو حل شود، این رودخانه به عنوان یک پتانسیل مهم گردشگری قادر است تا ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه های مختلف جذب کند.

 بازوند گفت: اجرای سد بیستون یک مطالبه مهم مردم کرمانشاه است و در صورتی که مشکل تخصیص آن حل نشود در ۱۰ سال آینده کارخانه های این منطقه ممکن است به دلیل بحران آب تعطیل شوند و شاهد بیکار شدن چند هزار کارگر باشیم.

 وی گفت: استان برای شتاب بخشیدن به روند مسدود کردن چاه های غیرمجاز نیازمند یک اعتبار ویژه از سوی وزارت نیرو است.

بازوند افزود:وضعیت فاضلاب در کرمانشاه واقعا تاسف بار است این شهر با یک میلیون جمعیت از نداشتن یک سیستم پویا در حوزه فاضلاب به شدت رنج می برد.

وی گفت:رهبر معظم انقلاب در سفری که به مناطق زلزله زده داشتند، عنوان کردند که باید از این تهدید یک فرصت برای توسعه استان ایجاد کنیم رونق ساخت و ساز در روند بازسازی مناطق زلزله زده موجب ایجاد یک تحرک و پویایی در حوزه عمرانی و تولیدی استان شده است.

بازوند ادامه داد: نرخ بیکاری استان پس از مدت ها در فصل زمستان شاهد یک کاهش دلگرم کننده بود که این اتفاق دلگرم کننده به دلیل تلاش هایی است که در زمینه فرصت سازی از تهدید زلزله صورت گرفته است.

انتهای پیام/ز

نداشتن یک سیستم پویا در حوزه فاضلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار