نیمه نهایی لیگ اروپا؛

اتلتیکو مادرید آخرین مهمان اروپایی ونگر در آرسنال/ مارسی و سالزبورگ دوباره به هم رسیدند

دیدار‌های رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا امشب (پنجشنبه) از ساعت ۲۳:۳۵ آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیدارهای رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا امشب از ساعت 23 و 35 دقیقه برگزار می شود و تیم آرسنال مقابل اتلتیکو مادرید قرار می گیرد و مارسی به مصاف سالزبورگ می رود.

آرسنال - اتلتیکو مادرید (ورزشگاه امارات لندن)

2 تیم بزرگ رقابتهای لیگ اروپا با قرعه ای دشوار در نیمه نهایی باید به مصاف هم بروند . اتفاقی که می توانست در فینال رخ دهد اما قرعه به نام مرحله نیمه نهایی افتاد تا نیمه نهایی ای در حد لیگ قهرمانان اروپا را امسال در لیگ اروپا شاهد باشیم.

آرسنالی ها که امسال، سال آخری است که آرسن ونگر را بروی نیمکت خود می بینند در تلاشند با قهرمانی در این رقابت ها، کاری کنند تا ونگر پس از 22 سال حضور در نیمکت توپچی ها با یک جام اروپایی از این تیم خداحافظی کند. همچنین آنها که نتوانسته اند از طریق رقابت های لیگ برتر انگلیس ، سهمیه لیگ قهرمانان اروپای سال آینده را کسب کنند، تنها راه حضور در این رقابتها را قهرمانی در مسابقات لیگ اروپای امسال می دانند.مسابقه امشب آخرین دیداری است که ونگر در ورزشگاه امارات لندن در یک تورنومنت اروپایی تجریه می کند زیرا دیدار برگشت در مادرید خواهد بود و اگر موفق شوند به فینال صعود کنند هم باید در لیون فرانسه این دیدار را برگزار کنند.

در طرف مقابل شاگردان سیمئونه، جام حذفی اسپانیا را از دست داده اند و در رقابت های لالیگا نیز با وجود عملکردی خوب، در نهایت فقط می توانند پشت سر بارسلونا نایب قهرمان شوند. به همین دلیل آنها نیز با تمام توان به دنبال حداقل یک جام در رقابتهای این فصل هستند . رسیدن دیگو کاستای مصدوم به این مسابقه، بهترین خبر برای هواداران روخی بلانکوس پیش از انجام این مسابقه بود.

میزبان برای این بازی هنریک مخیتاریان و محمد الننی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. اتلتیکو نیز خوانفران و فیلیپه لوئيس را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

اتلتیکو مادرید آخرین مهمان اروپایی ونگر در آرسنال/مارسی و سالزبورگ دوباره به هم رسیدند

این نخستین مصاف دو تیم در تاریخشان محسوب می شود و اتلتیکو مادرید دهمین تیم اسپانیایی است که آرسنال در اروپا با آن رو به رو می‌شود.

این هشتمین حضور توپچی ها در نیمه نهایی مسابقات اروپایی است. در هفت نیمه نهایی قبلی، شاگردان ونگر شش بار موفق به صعود از این مرحله شدند و تنها منچستریونایتد در فصل 2008/09 بود که توانست آرسنال را در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شکست بدهد.

این سومین نیمه نهایی اتلتیکو مادرید در لیگ اروپاست. این تیم در هر 2 مورد قبلی با شکست لیورپول و والنسیا در فصول 2009/10 و 2010/11 راهی فینال این تورنمنت شده بود.

اتلتیکو مادرید، صد و بیست و پنجمین تیم متفاوتی است که آرسن ونگر در آرسنال با آن رو به رو می‌شود. ونگر در 124 مصاف قبلی، تنها به 10 تیم در اولین رویارویی‌اش باخته است. ونگر هر هشت مورد قبلی در اولین مصاف را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

تنها 6 تیم از مجموع 87 تیمی که در امارات به میدان رفته‌اند، توانستند اولین بازی‌شان در این ورزشگاه را ببرند. آخرین بار این اوسترشوندس بود که چنین کاری انجام داد.

اتلتیکو مادرید هم در 6 بازی‌اش در لیگ اروپا موفق به زدن 15 گل شده تا بهترین میانگین گل به ازای هر بازی را در میان همه تیم‌های این تورنمنت در فصل جاری را داشته باشد.

دیگو سیمئونه هنوز به عنوان مربی اتلتیکو مادرید در خاک انگلیس شکست نخورده است. 1 پیروزی و 2 تساوی مقابل چلسی و لسترسیتی حاصل کار او بوده است.

مسوت اوزیل در هفت مصافش با اتلتیکو مادرید روی 5 گل به صورت مستقیم تاثیر داشته است. 4 گل و 1 پاس گل.

دیگو کوستا در 6 مصافش با آرسنال موفق به زدن 3 گل شده است. آخرین گلش به این تیم به آخرین بازی‌اش مقابل آرسنال در فینال جام حذفی برمی‌گردد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

اتلتیکو مادرید آخرین مهمان اروپایی ونگر در آرسنال/مارسی و سالزبورگ دوباره به هم رسیدند

مارسی - سالزبورگ (ورزشگاه ولودروم مارسی)

دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا بین تیم های مارسی فرانسه و سالزبورگ اتریش برگزار می شود. دو تیمی که شاید در ابتدا خیلی ها تصور حضورشان تا این مرحله را نمی کردند . این دو تیم در مرحله گروهی نیز با هم در یک گروه قرار داشتند که سالزبورگ با 12 امتیاز صدرنشین گروه شد و مارسی با هشت امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت. در آن مرحله سالزبورگ در اتریش مارسی را شکست داد و در فرانسه بازی با تساوی به پایان رسید.

اتلتیکو مادرید آخرین مهمان اروپایی ونگر در آرسنال/مارسی و سالزبورگ دوباره به هم رسیدند

البته با وجود اینکه مارسی در گروه دوم شد کاری به مراتب آسان تر نسبت سالزبورگ تا رسیدن به این مرحله داشت.  مارسی پس از مرحله گروهی ، براگا، بیلبائو و لایپزیگ را حذف کرد و به نیمه نهایی رسید در حالی که سالزبورگ با تیم هایی بزرگتر روبرو شد. رئال سوسیداد، بورسیا دورتموند و لاتزیو تیمهایی بودند که توسط سالزبورگ از دور رقابت ها کنار رفتند.

مارسی از 21 بازی قبلی خود در ولودروم، تنها یک بازی را با شکست پشت سر گذاشته است.

سالزبورگ در 21 بازی قبلی بیرون از خانه خود در لیگ اروپا، فقط در دوبازی شکست خورده است.

اتلتیکو مادرید آخرین مهمان اروپایی ونگر در آرسنال/مارسی و سالزبورگ دوباره به هم رسیدند

انتهای پیام/

پیش بازی نیمه نهایی لیگ اروپا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار