المیادین: بافت جمعیتی شهر عفرین پس از اشغال ترکیه تغییر کرده است

پس از آنکه ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح هم پیمان آنکارا شهر عفرین را اشغال کردند بافت جمعیتی این شهر دچار تغییر شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، پس از آنکه ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح هم پیمان آنکارا در چارچوب عملیات سپر فرات شهر عفرین را اشغال کردند، بافت جمعیتی این شهر دچار تغییر شده است. به طوریکه بسیاری (از گروه‌های مسلح) در مرکز شهر عفرین و توابع آن اسکان کرده‌اند.

المیادین گزارش داد منطقه عفرین پس از اشغال به دست ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح همپیمان آن دچار تغییر جمعیتی شده است. خانواده‌های افراد مسلح گروه موسوم به «لشکر السلطان مراد الترکمنی» بیشترین خانواده‌هایی بودند که در خانه‌های شهروندان کُرد در مناطق المحمودیه و الاشرفیه و یکی از خیابان‌های داخل شهر عفرین اسکان یافتند.

انتقال خانواده‌های گروه‌های مسلح برای اقامت در شهر عفرین در مرحله نخست بر روستا‌ها و شهرک‌های مرزی متمرکز بود و این تغییر از روستا‌های منطقه راجو آغاز شد.

برخی منابع در این منطقه گفتند بیش از یکصد خانواده از افراد مسلحِ عملیات سپر فرات برای اقامت در این منطقه منتقل شدند. این در حالی است که ساکنان روستا‌های مرکان و شیخ محمدلی بیرون رانده شدند و برخی از ساکنان هم از بازگشت به مناطق خود منع شدند. گروه‌های مسلح در جنوب منطقه راجو، سیاست اعمال فشار به ساکنان باقی مانده در منطقه المِعبَطلی را در پیش گرفتند.

برخی منابع در منطقه به المیادین گفتند ساکنان روستا‌های شیتکو و مرکان تا روستای عرب شاغی و مرکز منطقه المعبطلی به بهانه‌های امنیتی به اجبار از مناطق خود بیرون رانده می‌شوند و گروه‌های مسلح ترکمنی در این مناطق اسکان داده می‌شوند.

ارتش ترکیه در غرب عفرین، روستای قرمتلق را به پادگانی برای آموزش نبرد به نوجوانان خانواده‌های عملیات سپر فرات تبدیل کرده است. در این پادگان نوجوانانی در رده سنی دوازده سال تا هجده سال حضور دارند.

خانواده‌های گروه‌های مسلح دوما، الضُمیر و جیرود برای اقامت در منطقه جندرس به این منطقه منتقل شدند. بیش از هزار و دویست خانواده که شامل خانواده‌های گروه‌ها مسلح جیش الاسلام و فیلق الرحمان بودند به این شهرک منتقل شدند.

خانواده‌های گروه‌های مسلح از کشور‌های شرق آسیا نیز به روستا‌های بفلور و دیر البلوط تا روستای الحمام در عفرین، منتقل و به جای ساکنان کُرد اسکان داده شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار