سنددار شدن بیش از ۲ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی در فارس

معاون مدیرکل منابع طبیعی فارس گفت: در قالب طرح کاداستر دو میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی استان فارس دارای سند مالکیت شده است.

سنددار شدن بیش از ۲ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  جهانبخش بهمنی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس حفاظت و حراست از مراتع را شاخصه اصلی این نهاد دانست و گفت: استان فارس دارای ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی مرتع است که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عرصه‌های مستثنیات و بقیه نیز عرصه مرتعی است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ قرق‌بان در استان، افزود: این در حالی است که به ازای هر ۲۰ هزار هکتار یک قرق‌بان نیاز است که در استان با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

بهمنی با اشاره به اینکه رویکرد ما در بحث حفاظت از منابع طبیعی حفاظت فیزکی از مراتع است، ادامه داد: مشارکت مردمی و بهره‌مندی از تشکل‌های غیردولتی می‌تواند در این امر کمک شایان داشته باشد.

وی با اشاره به عدم مجوز احداث کوره‌های زغال در استان فارس، تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز مکلف به صدور مجوز برای کوره‌های موجود در استان شده است.

بهمنی اجرای طرح کاداستر در راستای جلوگیری از زمین‌خواری و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی را از دیگر فعالیت‌های منابع طبیعی استان فارس عنوان کرد که در قالب آن ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار عرصه دارای سند مالکیت شده است.
انتهای پیام/ر

فعالیت ۲۰ قرق‌بان در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار