در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ما هنوز تشنه دیدار امام عصر (عج) خود نیستیم

حجت الاسلام رحمت کاشانی گفت: آرامش ما از غیبت امام زمان (عج) به این دلیل است که ما هنوز تشنه دیدار حضرت نیستیم و درکی از حضور ایشان نداریم.

ما هنوز تشنه دیدار امام عصر (عج) خود نیستیمهمزمان با فرارسیدن خجسته میلاد حضرت مهدی (عج)، حجت الاسلام حامد رحمت کاشانی استاد دانشگاه و کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به غیبت امام زمان (عج) در عصرکنونی گفت: در دوره عصر غیبت امام زمان (عج)، این دوری هم درد فراوان و هم بشارت بزرگی برای ماست.درواقع در طول تاریخ شیعیان بسیاری در عمر 250 سال حضور فیزیکی ائمه اطهار (ع) وجود داشتند، که با این معصومان (ع) همسایه و همجوار بودند، اما ما در دنیای امروز یک ویژگی خاصی از نظر فهم و شناخت معصوم داریم و سطح شناختمان نسبت به این بزرگان ارتقاء پیدا کرده است.

وی در ادامه بیان کرد:در عصر زندگی ائمه (ع) شاگردان آنها به اندازه افراد عادی، امامان را نمی شناختند، و حتی گاهی از اینکه امامان از پشت پرده خبر داشتند، تعجب می کردند و اگر کار خلافی هم انجام می دادند سعی می کردند از نگاه امام زمان خود پنهان کنند.

این استاد دانشگاه افزود: شناخت امام (عج) برای ما که در عصر زندگی می کنیم، بشارت بزرگی است. ما در بعضی از روایات می خوانیم که علما و یا بزرگان ما از دیدن و یا ملاقات امام زمان (عج) بدنشان به لرزه درمی آید، این لرزه از اینکه عالم شیعی هستند یا امام خود را دیده‌اند، نیست، بلکه آنها از هیبت امام عصر (عج) بدنشان به لرزه درمی آید و مبهوت جمال ایشان می شوند.

وی با بیان اینکه ما سعادت دیدار امام زمان (عج) نداریم، اظهار کرد: با تمام اوصاف بشارت و شناخت امام، اما متاسفانه حضور فیزیکی وجود مبارک امام عصر (عج) را درک نکردیم و با رفتار خودمان تطبیق نداده‌ایم. اما باز آرامش داریم. ما مثل افرادی هستیم که جیبمان را زده‌اند و از آن خبر نداریم. ما امروز در دنیای خودمان درکی از حضور معصوم (ع) نداریم و هنوز تشنه دیدار امام زمان (عج) نیستیم. در اصل این ما هستیم که در غیبت هستیم و او را نمی بینیم.

حجت الاسلام رحمت کاشانی با اشاره به آیات نورانی دعای عهد و درخواست بندگان از پروردگار پس از مرگ، خاطرنشان کرد: در روایتی از امیرالمومنین (ع) درباره سختی لحظه مرگ داریم، لحظه مرگ و جان کندن به اندازه ای سخت است که حتی شهدا هم علاقه ای به برگشت به دنیا ندارند، اما ما در دعای عهد می خوانیم که خداوندا! بعد از مرگ ما را لحظه ای زنده کن، تا به دیدار امام زمان (عج) برویم و یک نظر ایشان را ببینیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
فساد و اختلاس ورانت بيشتر ،،،زمينه ظهور زودتر ميشود
آخرین اخبار