باقری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

جمع آوری معتادان متجاهر از فردا/ پذیرش معتادان در مراکز ترک اعتیاد بر اساس روند قبلی

مدیرکل بهزیستی استان تهران جمع آوری و پذیرش معتادان متجاهر در مراکز ترک اعتیاد را بر اساس روند طرح های پیشین دانست.

پذیرش معتادان متجاهر در مراکز ترک اعتیاد بهزیستی بر اساس روند قیلیاصغر باقری مدیرکل بهزیستی استان تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس سیاست های از پیش تعیین شده، معتادان متجاهر در استان تهران طبق روند پیشین جمع آوری می شوند و سپس در مراکز ترک اعتیاد بهزیستی و همچنین مراکز نگهداری از معتادان متجاهر تحت درمان قرار می گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: اعلام آمار جمع آوری 4 هزار معتاد متجاهر از فردا در شهر تهران نیز بر اساس سیاست های فوق است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: برخی از افراد که در مراکز ترک اعتیاد و مراکز نگهداری از معتادان متجاهر حضور دارند، با سپری شدن دوره درمان ترک اعتیاد خود، از این مراکز تزخیص می شوند و معتادان متجاهر تازه پذیرش شده جای آن ها را در این مراکز می گیرند.

غربالگری معتادان متجاهر در نخستین مرحله پذیرش

باقری در ادامه تاکید کرد: در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر  باید بگویم که طرح تازه ای برای این موضوع در دست اجرا نیست و ساماندهی و جمع آوری این افراد بر اساس طرح های پیشین صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مسئولیت پذیرش معتادان متجاهر در استان تهران با سازمان بهزیستی است و خدمات مورد نیاز این افراد در مراکز به آن ها ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران تصریح کرد: در ابتدای پذیرش معتادان متجاهر در مراکز ترک اعتیاد بهزیستی این افراد مورد غربالگری واقع می‌شوند و سپس دوره درمانی و ترک اعتیاد خود را در این مراکز سپری خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۱۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
واقا خدا خیلی منو دوست داشه که تا الان نزاشته حتی لب به قلیان بزنم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی حقیقت طلب
۰۸:۲۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا به این مشکلی که در کشورمان فرا گیر شده است جوری دیگر نمی نگریم ، حال که اثبات شده فرد معتاد یک بیمار است ریشه ای آن را در کشور حل نمی کنیم،مواد صنعتی که در کشور تولید می شود بیداد می کند موادی که 13 کیلویش 600 میلیون قیمت دارد که حداقل مصرف کشور روزی 100 کیلو است این پول به چه کسانی می رسد ، از سوی دیگر بیمارانی که گرفتار این درد هستند و خانواده هایشان اصلی ترین آسیب دیده این بخش هستند از سوی سازمان بهزیستی حمایت و اطلاع رسانی می شوند که چگونه با این بیماران رفتار کنند، از سوی دیگر کمپ داران بجای درمان در تفکر تمدید دوره درمان و دریافت پول از آسیب دیده ترین خانواده های کشور هستند ، آیا می دانید در کمپ ها چه فجایعی اتفاق می افتد متاسفانه نظارت صفر است و هیچگونه طرح نو و متحول وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا همه ی بیماران را شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
فقط در تهران نباشد براي در ديگر شهرا همين كاررا انجام دهيد
Canada
ناشناس
۰۶:۰۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
جمع کردنشون فایده ای ندارد مگر این اشخاص را اماده برای کار کردن کنیم .بر حسب خواسته شون باید شعلی یا هنری نشانشون داد .مثل باعبانی .خیاطی .فرش بافی .تعمیر وسایل برقی ِووووووو با کمک روانشاسان باید تربیت بشونند .اینها چونکه خلنواده تربیت شده ای نداشتند که برای آینده اونها را اماده کنند .واقعا گناهی ندارنند .متاسفانه اتفاقی در خانواده ای که برای اینها سرمایه گذاری نکردنند .حالا وظیفه دولت است که اینکار را کند
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۰۵:۱۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
پذیرش افراد معتاد مثل دفعات قبل باشه که یعنی ده دقیقه بمونن تو کمپ مامورا که رفتن ولشون کنن اونجوری فرمودند بر اساس روند قبلیه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام. بجای اینکه به حمت انسانی لطمه بزنید. اول علت معتاد بودن فرد وبعد نظر خودش را برای درمان مهم بدانید چون کسی که خودش اراده نکند هزاران بار بگیرید وبه کمپ ببرید همان روز که بیرون بیاید همان آش وهمان کاسه می شود بجای اینقدر هزینه بهزیستی کافیست دو یا سه ماه خرجی خانواده فرد معتاد را تقبل کنید. من مطمئن هستم 50درصد وبیشتر ترک می کنند. فکر نمی کنید خانواده آن معتادی که به کمپ می برید چطور معاش خود را تامین کنند. خانواده چه کناهی دارد. اگر آن فرد معتاد است لااقل خانواده خود را خوب یا بد تامین می کند. شما دو یا سه ماه خرجی خانواده معتاد را تقبل کنید بیش از 50 درصد ترک خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
علی گرایلی
۱۸:۱۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
تا جایی که یادمه شوش و مولوی محدوده های خطرناکین باید
آخرین اخبار