گزارش ایلاف؛

ترور سازمان‌یافته دانشمندان، سیاست ثابت رژیم صهیونیستی

پایگاه اینترنتی ایلاف در گزارشی نوشت از زمان اشغال فلسطین، ترور دانشمندان کشورهای دیگر، سیاست ثابت رژیم صهیونیستی بوده است.

ترور سازمان‌یافته دانشمندان، سیاست ثابت رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی ایلاف در یادداشتی به قلم حسن العطار نوشت: از  زمان اشغال فلسطین در سال 1948، «ترور» به سیاست ثابت سران رژیم صهیونیستی تبدیل شد. برخی از آنها در بسیاری از ترورها مشارکت کردند. در راس آنها، برخی شخصیت ها هستند که به سِمت نخست وزیری اسرائیل رسیدند، مانند اسحاق شامیر، اسحاق رابین، آریل شارون، شیمون پرز و مناخم بگین که همگی به گروه های صهیونیستی «لحی، هاگانا، آرگون» و دیگر گروه های صهیونیستی پیوستند.

در ادامه گزارش آمده است رژیم صهیونیستی از زمان اشغال فلسطین سعی کرد برتری نظامی و تکنولوژیک خود را در برابر عرب ها تثبیت کند.

ایلاف در ادامه نوشت: بر اساس ارزیابی مرکز بین المللی پژوهش های صلح استکهلم، اسرائیل حدود 50 کلاهک جنگی و 30 بمب سنگین (بمب غیرهدایت شونده) در اختیار دارد. اسرائیل در چارچوب جنگ خود علیه عرب ها، خیلی زود به خطر دستیابی عرب ها به تکنولوژی های مدرن، به ویژه تکنولوژی اتمی، پی برد. تل‌آویو به صورت سازمان یافته به اجرای عملیات ترور می پردازد، به طوری که گلدا مئیر، نخست وزیر اسبق اسرائیل، دستگاهی ویژه عملیات ترور به نام «کمیته ایکس» ایجاد کرد و یگان ویژه ترور از سازمان موساد را به آن افزود. هدف از این کار، تحقیقات و جمع آوری اطلاعات درباره دانشمندان عرب، به ویژه علمای انرژی اتمی، و تلاش برای تحریک آنها به منظور همکاری و فعالیت به نفع این سازمان بود و کسانی که به این کار پاسخ مثبت ندهند، نابود می شوند.

حسین علی بحیری، پژوهشگر راهبردی مرکز ملی تحقیقات خاورمیانه گفت: اقدامات اسرائیل در طول تاریخ مبتنی بر مجموعه ای از سیاست ها و راه های ترور دانشمندان عرب، چه به صورت مستقیم از طریق تعقیب و ترور آنها یا شیوه های غیر مستقیم از طریق تلاش برای وسوسه و مهار کردن دانشمندان و بکارگیری آنها در راستای منافع اسرائیل است.

این گزارش می افزاید رژیم صهیونیستی در ترورها، به موضوع جنسیت دانشمندان یا وابستگی فکری، عقیدتی آنها اهمیت نمی دهد. از نظر اسرائیل، نکته مهم، برتری علمی و نظامی برای حفظ رژیم خود است. اسرائیل به چند علت به ترور دانشمندان اقدام می کند. مهم ترین علت، جلوگیری از دستیابی کشورهای عربی به علوم هسته ای و تکنولوژیک و استفاده از آنها برای تقویت عوامل قدرت فراگیر خود است. از دیگر اهداف اسرائیل، بهبود توانمندی ها و جایگاه خود، در صورت ورود به هر گونه جنگ با کشورهای عربی در آینده است.
انتهای پیام/

گزارش ایلاف درباره ترورهای سازمان‌یافته رژیم صهیونیستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار