در نشست خبری مطرح شد؛

نوسازی خط لوله صادراتی اهواز تا جزیره خارک/ نفت‌سوزی در نفت‌وگاز گچساران به صفر رسید

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران از نوسازی خطوط لوله صادراتی اهواز تا جزیره خارک در سال 96 خبر داد.

نوسازی خط لوله صادراتی اهواز تا جزیره خارک/ نفت‌سوزی در نفت‌وگاز گچساران به صفر رسیدبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران در حاشیه نخستین روز از بیست‌و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: شرکت نفت گچساران به عنوان گلوگاه نفت جنوب ایران مطرح است چون تلنبه‌خانه گوره که قلب نفتی ایران نامیده می‌شود زیرمجموعه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران است و کل نفت مناطق نفت‌خیز جنوب که برای صادرات به جزیره خارک ارسال می‌شود، همه از طریق این شاهرگ حیاتی و از تلنبه‌خانه گوره عبور می‌کند.

وی ادامه داد: به طور کلی طی سال گذشته سعی بر آن داشته‌ایم که در قبال تعهد خود به صنعت نفت در خصوص تولید در 2 مدت زمان 6 ماهه اول و 6 ماهه دوم اقداماتی را انجام دهیم.

وی اذعان کرد: شرکت نفت و گاز گچساران بیش از سقف تعهد خود تولید کرده‌ است، یعنی در هر دو مرحله بیش از 100 درصد تولید کرده است.

نفت‌سوزی شرکت نفت و گاز گچساران به صفر رسید

صیدالی درباره دیگر اقدامات حائز اهمیت این شرکت در سال96، گفت: نفت‌سوزی را تقریبا به صفر رسانده‌ایم این موضوع به منظور جلوگیری از آلایندگی محیط زیستی و تأکید مقام عالی وزارت نفت صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: بعد از بخشنامه ابلاغ شده از جانب وزیر نفت از آن تاریخ به بعد هیچ‌گونه چاهی به گودال سوخت باز نشده است و همه تولید ما از طریق ماشین‌های فراورش سیار انجام شده است، حتی تعمیرات چاه‌ها از طریق ماشین‌های سیار تولید انجام شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران  طغیان چاه رگ سفید147، کنترل و مهار آن را با اتکا نیروی داخلی قابل ستایش دانست و گفت: از زمان شروع عملیات تا مهار این چاه 58 روز طول کشید، کار بزرگی انجام شد و توان ایرانی به نمایش گذاشته شد.

4 مخزن نفت و گاز گچساران در فهرست برنامه افزایش تولید

وی با بیان اینکه برنامه افزایش تولید به صورت متمرکز برای 27 مخزن در مناطق نفت‌خیز در نظر گرفته است، افزود: 4 مخزن از این تعداد که جزو مخازن اصلی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران است با هماهنگی مقام وزارت، شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های مناطق نفت‌خیز و تابعه در دست مطالعه هستند.

صیدالی با تاکید بر اینکه استفاده صد در صدی از کالای ایرانی مورد انتظار ماست، افزود: اگر با همین شعاری که رهبری در ابتدای سال به آن اشاره داشتند و صد البته شعار با ارزشی است اهمیت داده و عملیاتی کنیم بخش وسیعی از معضلات کشور برطرف می‌شود.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز گچساران با بیان اینکه تحقق این شعار در صنعت به ویژه حوزه نفت از اهمیت بسیار والایی برخوردار است، افزود: در همین خصوص تا کنون با هماهنگی‌ تولیدکنندگان درباره 3 هزار و 200 قلم کالا به نتیجه رسیده‌ایم و اکنون شاهد مصرف آنها هستیم البته برخی هم به صورت مهندسی معکوس توسط همکاران در حال انجام است.

وی ادامه داد: بخش عمده دیگر مورد نیاز ما کماکان توسط شرکت‌های تأمین کننده وارد می‌شود و در این باره باید مطالعه بیشتری صورت بگیرد.

صیدالی بیان کرد: وظیفه خود می‌دانیم که در این نمایشگاه به شناسایی تولیدکنندگان خوب پرداخته تا ضمن بررسی به ارزیابی آنها به حمایت از‌ آنها بپردازیم تا واردات قطعات مورد نیاز در کشور را روزی به صفر برسانیم.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز گچساران افزود: با اینکه هر سال ممکن است، تکنولوژی به علت پیشرفت خود ما در نیاز به قطعات به سمت واردات سوق دهد ولی بخشی از این نیاز باید با توان تأمین‌کنندگان کالا و تولیدکنندگان کالا مورد توجه قرار گیرد، به طوریکه آنها با اهتمام‌ ورزی نسبت به تولید کالای با کیفیت ضمن حفظ محیط زیست از رخداد حوادث جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: به طور مثال یک شرکت معتبر ایرانی با تولید توربین‌های با کیفیت اکنون نه تنها به یک شرکت قدری تبدیل شده است، بلکه به تأمین قطعات بسیار زیاد صنعت نفت پرداخته و قریب به 160 سفارش از درون کشور دارد.

بهسازی خطوط لوله صادراتی اهواز تا جزیره خارک

صیدالی با اشاره به نقش تأسیسات فرسوده در بروز حوادث، گفت: شرکت نفت و گاز گچساران به طور مدم به پایش می‌پرازد، تا ضمن شناسایی نقاط خطرآفرین و ترمیم آنها از وقوع حادثه جلوگیری کند.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز گچساران ادامه داد: نقاطی که نیازمند توپک هوشمند بودند به خصوص در خطوط لوله صادراتی مورد پایش قرار گرفته و خط لوله صادراتی اهواز تا جزیره خارک در سال گذشته مورد پایش قرار گرفت؛ پس از شناسایی نقاط پیمان‌کار مشخص شده و اکنون مشغول به کار است.

وی افزود: همچنین در تلنبه‌خانه گوره به علت نیازمندی بخش وسیعی از خطوط لوله به تعویض قسمتی از این مهم انجام شده و بخش دیگر در حال انجام است.

صیدالی ضمن تاکید از حمایت از تولید داخل و پذیرش از ریسک استفاده از آنها گفت: تولیدکنندگان داخلی باید بدانند که قطعات مورد نیاز صنعت نفت به علت شرایط خاصی که دارد نیازمند رعایت کیفیت صد در صدی است. افزون بر این اگر این مهم محقق شود تولیدکننده داخلی برنده مناقصه بوده و به این ترتیب بازار کار و اشتغال رونق گرفته و کمک زیادی به اقتصاد کشور خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار