میل به مهاجرت در چه کسانی بیشتر است؟

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ارتباط مستقیمی بین سطح فقر و آرامش جامعه وجود دارد، دلایل تمایل برخی افراد به مهاجرت را تشریح کرد.

میل به مهاجرت در چه  کسانی بیشتر است؟به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی معین فوق تخصص آسم، آلرژی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران صبح امروز در مراسم اولین همایش سالانه انجمن علمی پزشکی روان‌تنی ایران که در دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: امروزه سطح نابرابری در دنیا رو به افزایش است، به طوریکه در سال 2005 این میزان به 103.1 رسیده است و این مسئله منشا بروز مشکلات اجتماعی و حتی اختلالات روحی و روانی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد:‌ ارتباط مستقیمی بین سطح فقر و آرامش جامعه وجود دارد و افرادی که زیر خط فقر هستند ممکن است دچار تنش‌های روحی و استرس شوند.

ارتقای سطح اجتماعی سبب افزایش تحمل افراد می‌شود

معین با اشاره به اینکه سطح سواد و امید به زندگی تاثیر زیادی در استرس‌های روحی و روانی افراد دارند، افزود: در جاهایی که سطح نابرابری امکانات وجود داشته باشد اختلالات روحی و روانی نیز در بین افراد ایجاد می‌شود و به نظرم ایجاد نابرابری سطوح مختلف در جامعه باعث افزایش مهاجرت به شهرها می‌شود.

این فوق تخصص آسم و آلرژی با بیان اینکه نابرابری در جامعه باعث تغییر ایپدولوژی بیماری‌های می‌شود، عنوان کرد: همه جامعه و نهادهای مدنی نقش مهمی در ارتقای سلامت دارند و کاهش مصرف سیگار، رژیم غذایی مناسب و جلوگیری از چاقی نیز عامل مهمی در پیشگیری از مشکلات روحی و روانی و حتی جسمی هستند.

وی ادامه داد: افرادی که در شرایط استرس‌زا زندگی می‌کنند بیشتر در معرض عفونت و آلرژی قرار می‌گیرند و اگر محیط زندگی سالم باشد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: با افزایش سطح اجتماعی میزان تحمل افراد بالاتر می‌رود ولی به طور کلی میزان آسیب‌پذیری هر جامعه از نظر بروز انواع استرس متفاوت است و خوشبختانه امروزه مردم اعتماد بالایی نسبت به سازمان‌های مردم نهاد دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار