فارس/

اربعین حسینی در شیراز

همزمان با اربعین حسینی ، شیراز ، سومین حرم اهل بیت علیهم السلام غرق سوگ و ماتم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ؛ مردم ولایتمدار فارس و سایر نقاط کشور با تشکیل دسته‌های عزاداری و حضور در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام به یاد امام حسین ، شهدای دشت کربلا و اسیران کوفه و شام  اشک ماتم ریختند.

ذکر مصیبت مداحان، سخنرانی و قرائت ادعیه و زیارت اربعین از جمله برنامه های امروز حرم شاهچراغ بود.

عزاداران اربعین حسینی پس از اقامه نماز جماعت ، با محکوم کردن جنایت اخیر استکبار جهانی در به شهادت رساندن دانشمند هسته ای کشورمان ، بار دیگر اعلام کردند که با اقتدا به امام حسین و شهدای دشت کربلا، تا پای جان از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

آیین عزاداری امام حسین علیه السلام  در سایر بقاع متبرکه ،مساجد و حسینیه های شیراز و فارس برگزاری شد.

استان فارسی‌ها اعتقاد بسیاری به طبخ نذری‌ها دارند و در اربعین نیز اقدام به این سنت دیرینه می‌کنند.

امروز در جای جای شیراز ، گروه های مختلف مردم آش ، شله‌زرد، حلوا و ناهار پختند و با توزیع آن بین مردم نذر خود را ادا کردند.

در سایر شهرهای استان فارس هم از ابتدای  صبح امروز گروهی زیارت خوان و دعا خوان دیگ‌های نذری را بر روی هیزم‌ها و اجاق‌هایی که با کاه و گل ساخته اند ، گذاشتند تا ناهار ظهر عزاداران را تامین کرده و از میهمانان آقا اباعبدالله (ع)  پذیرایی کنند.

دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس اعلام کرد ویژه برنامه های دهه آخر ماه صفر  همراه با سخنرانی و مداحی  در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام برگزار می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.