تحلیلگر سیاست خارجی آمریکا فاش كرد:

موساد اعضاي گروهک تروريستي ريگي را براي اجراي حملات تروريستي در ايران اجير مي کرد

اطلاعات جديد سازمان جاسوسي آمريکا، سيا نشان مي دهد عناصر موساد در ظاهر جاسوسان آمريکايي گروهک تروريستي ريگي را براي اجراي حملات تروريستي به ايران اجير مي کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري راشا تودي، اطلاعات جديدي منتشر شده است نشان مي دهد سازمان جاسوسي اسرائيل، موساد تا چه اندازه خود را آماده کرده است تا برنامه اتمي ايران را متوقف کند.

مارک پری، تحلیلگر سیاست خارجی آمریکا می گوید که ماموران موساد با معرفی کردن خود در قالب ماموران سیا (سازمان اطلاعاتی آمریکا) به استخدام اعضای گروهك ريگي پرداخته اند.

يادداشت هايي که اخير از سوي سيا منتشر شده است نشان مي دهد عوامل موساد خود را در قالب عوامل سيا جا مي زدند تا با گروهك تروريستي ريگي(جند الشيطان) ارتباط برقرار کنند.

اعضاي اين گروهك که آمريکا آن را در فهرست نيروهاي تروريستي قرار داده است براي حمله به اهدافي در داخل ايران اجير مي شدند. ماموران موساد با دلار و گذرنامه هاي آمريکايي، اين افراد را اجير خود مي کردند.

اين يادداشت ها نشان مي دهد عمليات موساد بين سالهاي 2007 تا 2009 و بدون اطلاع جرج بوش، رئيس جمهور وقت آمريکا صورت مي گرفت.

"مارک پري" تحلیلگر سیاست خارجی آمریکا که اين مساله را در فضاي مجازي افشا کرد و گفت اين ديدگاه وجود داشت که ما بسيار به اسرائيل نزديک هستيم و آمريکايي ها، بخصوص جرج بوش که دوستي بسيار نزديکي نيز با اسرائيل داشت قطعا اين مساله را ناديده مي گيرد ولي اصلا مساله اينطور نيست بلکه انجام چنين کاري براي اسرائيل بسيار مشکل ساز خواهد بود.

وي گفت شايد محاسباتي صورت گرفته است که اسرائيل از انجام چنين کاري چه سودي مي برد و چه زياني مي کند؟ در آن زمان شايد ديدگاه اين بود که آمريکا اين گونه فعاليت ها را اصلا تحمل نمي کند و ارتباط هايي با دولت ايران صورت مي گرفت تا اين مطلب به آنان رسانده شود که آمريکا خواهان برخورد نيست. به هر روي سوال اينجاست که آيا ايرانيان نيز به اين مساله توجه مي کنند؟ اميدوارم که اينگونه باشد.

"پري" تصريح کرد در ارتباط خود با دولت آمريکا بخصوص در بخش نظامي مي شنيدم که مي گفتند اصلا خواهان درگيري نيستند و مي خواهند راهي براي متوقف کردن جنگ بيابند. اکنون به نظر من راه حل اين کار گفتگوي مستقيم با آنان است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار