ورود بزرگترین هواپیمای آب‌نشین جهان به بازار‌های بین‌المللی تا سال ۲۰۲۲+ تصاویر

گروه صنایع هواپیمایی چین از ورود بزرگترین هواپیمای آب‌نشین جهان به بازار‌های بین‌المللی تا سال ۲۰۲۲ میلادی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شرکت دولتی گروه صنایع هواپیمایی چین (آویک) روز گذشته اعلام کرد  هواپیمای «ای جی-۶۰۰» ، که عنوان بزرگترین هواپیمای آب‌نشین (آبی-خاکی) جهان را در اختیار دارد تا سال 2022 وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

ورود بزرگترین هواپیمای آب‌نشین جهان به بازار‌های بین المللی تا سال ۲۰۲۲

مهندس هوانگ لینگ کای، طراح ارشد این هواپیما با اعلام این خبر گفت:  نهایت تلاش ما این است که تا سال 2021 گواهینامه استفاده از این هواپیما را که مورد تایید مقامات است به مشتریان تحویل دهیم.

ورود بزرگترین هواپیمای آب‌نشین جهان به بازار‌های بین المللی تا سال ۲۰۲۲

وی در ادامه افزود: هواپیمای «ای جی-۶۰۰» پیش از تحویل به مشتریان، قرار است پرواز آزمایشی دیگری از پایگاه تحقیقاتی شهر «ژوهای» (نزدیک ماکائو) به شهر جینگمن در استان مرکزی هیوبی چین انجام دهد. پس از آن، برای پرواز آزمایشی از روی آب آماده می شود. این آزمایش برای اواخر سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است.

ورود بزرگترین هواپیمای آب‌نشین جهان به بازار‌های بین المللی تا سال ۲۰۲۲

شرکت آویک، تولید هواپیمای «ای جی-۶۰۰» را در ژوئیه سال 2016 پس از هشت سال تحقیق درباره آن به پایان رساند. این هواپیما دسامبر گذشته اولین پرواز خود را از فرودگاهی در سواحل دریای جنوبی چین انجام داد.

هواپیمای «ای جی-۶۰۰» ابعادی مشابه یک بوئینگ 737 دارد و با 4 موتور توربوپاپ و وزن 53 هزار و 500 کیلوگرم، از قابلیت سفر تا مسافت 4500 کیلومتری (2800 مایل) برخوردار است. بزرگترین هواپیمای آب‌نشین جهان ظرفیت حمل 50 نفر را  در ماموریت‌های امداد  دریایی دارد. این هواپیما همچنین با توجه به قابلیت مقابله با آتش سوزی جنگل ها، می‌تواند در ماموریت‌های اطفای حریق در جنگل ها، در هر بیست ثانیه، ۱۲ تن آب بر روی منطقه بپاشد.

این هواپیما از توانایی برخاستن و فرودآمدن بر روی سطح آب و نیز خشکی برخوردار است و غالباً سرعت و مانورپذیری کمتری نسبت دارد.

پیش از این چند شرکت چینی سفارش 17 فروند از این هواپیما را داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
مام باس یکی دوتاشو بخریم
آخرین اخبار