مشاور وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ساماندهی درآمد‌های مدارس دولتی از جیب خانواده ها/ ایجاد حساب یکپارچه برای ۸۵ هزار مدرسه

مجاوری با اشاره به ساماندهی مبالغ اخذ شده از خانواده‌ها در مدارس دولتی از فعالیت حساب یکپارچه در ۸۵ هزار مدرسه خبر داد.

ساماندهی درآمد‌های مدارس دولتی از خانواده ها/ ایجاد حساب یکپارچه مدارس برای ۸۵ هزار مدرسهمنصور مجاوری مشاور وزیر در امور اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ساماندهی حساب مبالغ اخذ شده از خانواده ها در مدارس دولتی و ساماندهی این مبالغ اظهار کرد: برای ساماندهی وضعیت مالی مدارس دولتی از حیث مبالغ دریافت شده حساب یکپارچه مدارس را طراحی کردیم که این کار از سال 92 کلید خورد و در سال 94 به بهره برداری رسید اما با فراز و نشیب های همراه بود.

وی ادامه داد: حساب یکپارچه مدارس را برای 85 هزار مدرسه کشور که جمعیت قابل ملاحظه ای دارند اجرایی کردیم و این کار با همکاری بانک ملی به نتیجه رسیده است و تمامی حساب ها در این بانک افتتاح شدند.

مشاور وزیر در امور اقتصادی با اشاره به اینکه این حساب یکپارچه کاملا در اختیار مدیر مدرسه است، گفت:  هیچ فردی حتی وزیر هم اجازه و امکان دسترسی به این حساب را ندارد و تمامی وجوه پرداختی خانواده ها به مدرسه به این حساب منتقل می شود.

مجاوری تصریح کرد: در این طرح ابهاماتی جود داشت که با رایزنی دیوان عدالت اداری آن را برطرف کردیم همچنین سال گذشته در مواردی این طرح مسکوت ماند اما اکنون به دنبال احیای کامل آن در مدارس واجد شرایط اجرای این طرح هستیم.

 شفاف سازی در مدیریت منابع درآمدی مدارس دولتی

وی  با اشاره به اینکه این طرح از وجود حساب های پراکنده در مدارس جلوگیری می کند، گفت: از طریق این حساب مدیریت منابع و درآمد مدارس تسهیل می شود و  ساماندهی شرایط مالی مدارس شفاف سازی می شوند.

مشاور وزیر در امور اقتصادی درباره  موارد استفاده از این درآمدها بیان کرد:  با توجه به اینکه حساب یکپارچه برای هر مدرسه متفاوت است و هزینه های متفاوتی برای مدارس وجود دارد؛ مبلغ اخذ شده از هر فعالتی در مدرسه برای همان فعالیت  و همان مدسه خرج خواهد شد و کارایی دیگری برای آن در نظر نمی گیریم.

مجاوری در پاسخ به این سوال که برنامه ای برای توسعه این طرح وجود دارد یا خیر؟ گفت: تمام مدارس دولتی موظف هستند تحت پشش این طرح قرار بگیرند و در حال تدوین بخشنامه آن هستیم که اگر این بخشنامه به نتیجه برسد اجرای صد درصدی برای تمام مدارس دولتی خواهیم داشت و نتیجه قطعی  این موضوع تا یک ماه آینده اعلام می شود.

گفتنی است؛ حساب یکپارچه مدارس  از سال 95  با هدف ساماندهی شرایط مالی مدارس دولتی اجرایی شد اما سال گذشته بود که اجرای این طرح غیرقانونی  اعلام شد و در مدارس مسکوت ماند اما مجددا احیای این طرح و کمک به ساماندهی وجه پرداختی به مدارس از اهداف اصلی اجرا طرح برشمرده می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
از پسوند این قبیل مدارس حذف کنید و تکلیف مردم را روشن کنید . بالاخره تحصیل رایگان یا پولی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
یعنی در مدارس دولتی پولی است ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
أخذ پول از والدين غير قانوني است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
أخذ پول از والدين غير قانوني است
آخرین اخبار