بوشهر/وزیر نفت؛

صنعت نفت ایران قابل تحریم نیست

وزیر نفت با اشاره به اینکه غربی‌ها می‌گویند می‌خواهند ‌نفت‌ ایران ‌را تحریم کنند، گفت: ‌صنعت نفت و بقیه صنایع ایران امروز هیچ نیازی به ادوات و ابزارآلات خارجی‌ها ندارد و هیچ سختی در مقابل تحریم‌ها نداریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛رستم قاسمی ‌در یادواره شهدای کربلای 4 و 5 شهرستان گناوه اظهار داشت: اینکه بعضی‌ها فکر می‌کنند که هر چه از جنگ تحمیلی می‌گذرد شهدا هم به تاریخ می‌پیوندند و فراموش می‌شوند اشتباه می‌کنند، مگر شهدای کربلا فراموش شدند که شهدای دفاع مقدس فراموش شوند.
وزیر نفت بیان کرد: شهدا در تمام ابعاد زندگی ما در پستی و بلندی وجود دارند و فراموش نشدنی هستند.
قاسمی گفت: آمریکا و همپیمانانش در جنگ تحمیلی نقشه‌هایی را برای خود تهیه کرده بودند و می‌پنداشتند که مردم ایران در این جنگ ادوات نظامی کافی ندارند و شکست می‌خورند و نمی‌دانستند که مردم با سلاح بزرگ ایمان و دیانت از این انقلاب و نظام دفاع و جواب دندان‌شکنی به آنها می‌دهند.
وی ادامه داد: امروز دشمنان ما تمام عزم خود را جزم کرده‌اند که اعتقادات راسخ دینی و ولایی مردم ایران را از بین ببرند و شانس خود را با جنگ نظامی امتحان نمی‌کنند چون با گذشت جنگ تحمیلی ما هم ابزارها و امکانات زیادی در اختیار داریم.
وزیر نفت اضافه کرد: بیگانگان هم خود می‌دانند که نمی‌توانند شانس خود را با جنگ رو در رو آزمایش کنند اما آنها به دنبال نابودی ما هستند و صحنه را روزبه‌روز تنگ‌تر می‌کنند و فشارها و تحریم‌های اقتصادی به مردم ایران می‌آورند.
قاسمی تصریح کرد: این فشارها و تحریم‌ها کار افراد سامسونت به دست آمریکایی است که در فرودگاه‌های کشورهای اروپایی تردد دارند و با باج‌دهی خود می‌خواهند این کشورها را متقاعد کنند که تحریم‌ها را نسبت به ایران بیشتر و عرصه اقتصادی بین‌الملل را از آن خود کنند اما غافل از اینکه مردم ایران از تحریم‌های اقتصادی درس‌های بزرگی گرفته و پیرو خون شهدا انقلاب هستند و تا آخرین قطره خونشان زیر بار ظلم بیگانگان نمی‌روند.
وی اظهار داشت: اگر می‌خواستیم زیر بار ظلم و جور برویم شاید در دوره جنگ این کار را انجام می‌دادیم که این کار را نکردیم بنابراین مردم ما امروز با اتحاد و یکپارچگی و با گرفتن صحنه اقتصادی به دست خودشان هیچ جای نگرانی نگذاشته‌اند.
وزیر نفت خطاب به بیگانگان گفت: شما ما را تحریم کنید و قطعه نفروشید اما ما قطعه لازم برای صنایع را می‌سازیم کماکان که امروز ساخته‌ایم و استفاده کرده‌ایم.
قاسمی افزود: دشمنان ما پیچیده‌ترین ابزارها، ادوات و هواپیما را ساخته و استفاده می‌کنند و نتیجه آن این می‌شود که متخصصان ما آنها را به زمین می‌کشند و در اختیار می‌گیرند.
وی گفت: صنعت نفت و بقیه صنایع ایران امروز هیچ نیازی به ادوات و ابزارآلات خارجی‌ها ندارد و هیچ سختی در مقابل تحریم‌ها نداریم.
وزیر نفت اضافه کرد: امروز دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور هر روز برای دستاوردهای جدید گام برمی‌دارند و عدم وابستگی تمام صنایع به بیگانگان نشانه تلاش آنهاست.
قاسمی بیان کرد: امروز آمریکا و صهیونیسم در صحنه انرژی اتمی به فلاکت‌ترین روش‌های کور یعنی ترور دانشمندان هسته‌ای رو آوردند و فکر می‌کنند با ترور و شهادت این دانشمندان می‌توانند جلوی پیشرفت‌های هسته‌ای ما را بگیرند اما در اشتباه هستند و ما به اندازه کافی در تمام دانشگاه‌های کشور دانشمند هسته‌ای داریم که وفادار به نظام مقدس هستند.
وی گفت: شهادت دانشمندان هسته‌ای موجب تحکیم بیشتر مردم و دانشمندان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شود.
وزیر نفت اظهار داشت: صنعت نفت کشور هم با دارا بودن تعداد کثیری از ایثارگران و جانبازان توانسته کارهای شایانی را برای این نظام انجام دهد، یکی از افتخارات بنده این است که سال‌ها در رکاب مردم این منطقه و استان بوشهر خدمت می‌کردم.
قاسمی اضافه کرد: این نوید را هم بدهم که صنعت نفت در آینده با شروع کار پتروشیمی دین خود را به مردم خونگرم و ولایتمدار این خطه ادا می‌کند.
وی بیان کرد: خدمت صادقانه و بی منت حق مردم است و امیدواریم که موفق شویم خدمتگزار خوبی برای مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.