در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مناطق مرکزی شهر تهران، پایین ترین سرانه فضای سبز را دارند

عضو شورای شهر تهران گفت: مناطق مرکزی شهر تهران، پایین ترین سرانه فضای سبز را دارا است.

مناطق مرکزی شهر تهران، پایین ترین سرانه فضای سبز را دارندزهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آمار اعلام شده از سرانه فضای سبز در مناطق شهرداری تهران، اظهار کرد: گاهی اوقات فضاهای پیوسته، گاهی فضاهای سبز خصوصی و گاهی هم مجموع فضاهای موجود در معابر شهر مد نظر هستند و در این جا چون ملاک‌ها متفاوت است، سرانه‌ها نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه وجود متوسط فضای سبز در هر محله مهم است، گفت: در این شرایط شهروندان می‌توانند از آن فضا برخوردار شوند.

صدراعظم نوری با بیان اینکه هنگام سنجش سرانه‌ها به تمرکز و پراکندگی آن‌ها توجه نمی‌شود، تصریح کرد: وقتی سرانه‌ها را در نظر می‌گیرند، حدود آن میزان فضای سبزی است که در آن منطقه وجود دارد و چون این میزان ممکن است در یک نقطه متمرکز شده باشد و یا در چند نقطه پراکنده باشد، بنابراین این ارقام زیاد ملاک نیست.

وی با بیان اینکه فضای سبز می‌تواند در پالایش هوا و شادابی شهروندان مؤثر باشد، خاطر نشان کرد: بهتر است این فضاها به صورت منطقی در همه نقاط یک محله پراکنده باشند، تا همه شهروندان از آن برخوردار شوند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه الزاما در همه مناطق وضعیت فضای سبز یکسان نیست، گفت: در بعضی از مناطق که وسعت بیشتری دارند و یا امکان توسعه فضای سبز در آن‌ها بیشتر است، وضعیت سرانه فضای سبز بهتر است.

بیشترین سرانه فضای سبز در مناطق 1، 2 و 5 شهرداری

صدراعظم نوری تصریح کرد: منطقه 1، 2 و 5 در شمال تهران مناطقی هستند که وضعیت متفاوتی نسبت به مناطق مرکزی از حیث میزان فضای سبز و پراکندگی آن دارند و سرانه‌های فضای سبز در مناطق مرکزی مانند 7، 9، 10، 11 و 17 به دلیل تراکم و کمبود زمین بسیار پایین است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه باید در این مناطق تلاش شود تا نقاطی شناسایی و تبدیل به فضای سبز شوند، گفت: اگر باغاتی به صورت شخصی وجود دارد، باید نسبت به حفظ و صیانت از آن‌ها کمک کرد و اگر امکان دارد تملک شود تا به صورت پارک عمومی در اختیار شهروندان قرار گیرند.

انتهای پیام /

اختلاف فاحش سرانه فضای سبز مناطق مرکزی با شمال شهر تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار