اصفهان/

ارائه خدمات اینترنت پاک در خانه های فرهنگ دیجیتال

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان گفت: خانه‌های فرهنگ دیجیتال پیشرو در ارائه خدمات اینترنت پاک و مقابله با جنگ نرم دشمن است.

محمد مهدی صباغی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در کاشان گفت: چهار خانه فرهنگ دیجیتال بقیه‌الله العظم قمصر، مرکز دیجیتال شهرک 22 بهمن، نهاد قرآن فین بزرگ و کانون الزهرا در شهرستان کاشان فعالیت دارد.وی افزود:هر یک از این مراکز به 10 دستگاه رایانه، اینترنت پرسرعت و 200 نرم‌افزار متنوع مجهز هستند.

 به گفته وی، برای هر یک از این مراکز 150 میلیون ريال اعتبار دولتی و 20 میلیون ريال برای خرید تجهیزات، میز، صندلی، رایانه، سرور از طرف مرکز توسعه رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه شده است. 

صباغی تصریح کرد: هر یک از این مراکز روزانه 12 ساعت در دو نوبت آقایان و بانوان، زیر نظر کانون‌های فرهنگی و با نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند.

وی فعالیت این مراکز تحت شبکه ملی فرهنگ را یادآورشد و گفت: در این مراکز نرم‌افزارهای آموزشی، فرهنگی، هنری و علمی با 20 درصد تخفیف با در نظر گرفتن اولویت و رویکرد تولیدات داخلی ارائه می شودو در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از خانه های فرهنگ دیجیتال به عنوان کافی‌نت‌های اسلامی نام برد و گفت: این مراکز در حوزه آموزش فن‌آوری اطلاعات می‌توانند فعالیت داشته باشندوی افزود: مبارزه با جنگ نرم دشمن، تشویق و نظارت و توسعه نرم‌افزارهای بومی داخلی از اهداف شبکه ملی فرهنگ است.

به گفته وی استفاده از فضای اینترنتی پاک یکی از اهداف مهم طرح شبکه ملی فرهنگ، می باشدکه با تکمیل این شبکه، استفاده از سایت‌های مجاز امکان‌پذیر است .

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: ارائه خدمات اینترنت پاک به کاربران و دسترسی به حدود یکهزار سایت مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله ویژگی‌های خانه های فرهنگ دیجیتال است. 

صباغی، تشویق جوانان برای تولید نرم‌افزارهای بومی و ثبت آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را یکی از دو هدف اصلی شبکه ملی فرهنگ ذکر و تأکید کرد: افرادی که در حوزه‌های مختلف نرم‌افزار تولید کرده‌اند، می‌توانند در این مراکز به ثبت برسانند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.