رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش

آشنایی تمام معلمان با "سند تحول بنیادین"

رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش از برگزاری دوره آموزشی «مجازی» یا «غیرحضوری» آشنایی فرهنگیان با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تا 15 بهمن خبر داد و گفت: گذراندن این دوره آموزشی، الزامی است.

اسدالله اسدی گرمارودی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات کلاس‌های آموزش ضمن خدمت آشنایی با «سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش» اظهار داشت: در حال حاضر در تمام استان‌ها دوره‌های آموزشی آشنایی با سند تحول بنیادین به صورت حضوری برای مدیران ارشد و مدیران سطوح میانی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به بازتعریف جایگاه معلم در سند تحول بنیادین و ترسیم جایگاه مدرسه در افق 1404 ادامه داد: بر این اساس، ضرورت دارد که معلم به عنوان یکّه‌تاز این عرصه متن سند را بخواند و با درک آن ایفای نقش کند؛ به همین دلیل، در گام نخست یک دوره آموزشی «غیرحضوری» یا «مجازی» با هدف مطالعه متن سند، برای 900 هزار الی یک میلیون فرهنگی سراسر کشور به صورت غیرمتمرکز حداکثر تا 15 بهمن برگزار می‌شود که جزئیات اجرای آن در اختیار ادارات آموزش و پرورش مناطق قرار خواهد گرفت.

اسدی گرمارودی خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها مربوط به بخش مبانی نظری سند تحول بنیادین نیست و تنها بخش دوم سند که با عنوان مشخص «سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش» توسط رئیس جمهور رونمایی و ابلاغ شده و حاوی بیانیه مأموریت، بیانیه ارزش‌ها، اهداف عملیاتی و راهکارهای 130 گانه است، به معلمان آموزش داده می‌شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مطالعه سند و گذراندن این دوره آموزشی «الزامی» بوده و جزء آموزش‌های تخصصی قلمداد می‌شود و برای ارزشیابی معلمان نیز، اگر آموزش‌های آنها به صورت مجازی انجام شده باشد، آزمون نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود و اگر احیاناً آموزش‌ها حضوری باشد، آزمون نیز به طور حضوری برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: مراحل بعدی آموزش فرهنگیان برای آشنایی با سند تحول بنیادین، متناسب با نیازها در برنامه ستاد اجرایی تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار دارد و در مواقع مشخص اعلام می‌شود. /ز
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار