اپل iOS 12 را معرفی کرد؛ ویژگی‌های جدید این سیستم عامل را ببینید

اپل در رویداد 18 WWDC که شب گذشته در سن خوزه کالیفرنیا برگزار شد، به طور رسمی از نسخه جدید سیستم عامل خود (iOS 12) رونمایی کرد.

اپل iOS 12 را معرفی کرد؛ ویژگی‌های جدید این سیستم عامل را ببینیدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت  اپل طی کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC که شب گذشته در سن خوزه کالیفرنیا برگزار شد، از جدید ترین نسخه سیستم عامل خود یعنی آی او اس 12 رونمایی کرد.

اپل در این رویداد (WWDC 2018) اعلام کرد که تمامی دستگاه هایی که اکنون از آی او اس 11 پشتیبانی می کنند، می توانند در زمان عرضه نسخه دوازدهم این سیستم عامل، آن را دریافت کنند. کریگ فدریگی، مدیر بخش نرم‌افزاری اپل در این کنفرانس مدعی شد که آی او اس 12 از سرعت عملکرد 40 درصد بیشتر به نسل قبل خود برخوردار بوده و هر دستگاهی که از این نسخه پشتیبانی کند، سرعت عملکرد آن نیز افزایش میابد.

در آی او اس 12 صفحه کلید 50 درصد سریع تر به نمایش در خواهد آمد و همچنین باز کردن اپلیکیشن عکاسی (زمانی که انگشت خود را روی صفحه نمایش می کشید)، 70 درصد سریع‌ تر از گذشته بارگذاری خواهد شد. مدیر بخش نرم افزار اپل می گوید آی او اس 12 به دلیل بهره مندی از هوش مصنوعی، در زمان نیاز سرعت پردازنده افزایش میابد و زمانی که نیاز رفع شده باشد، به طور خودکار سرعت پردازنده را کاهش میدهد تا مصرف باتری کاهش یابد. در ادامه به قابلیت های جدید آی او اس 12 می پردازیم.

نسخه ARKit 2.0 و اپلیکیشن Measure

اپل iOS 12 را معرفی کرد؛ ویژگی‌های جدید این سیستم عامل را ببینید

اپل نسخه دوم ARKit  را معرفی کرد؛ در این قسمت اپل برای ساخت قابلت سه بعدی در این نرم افزار، از همکاری اش با شرکت های ادوبی و اتودسک خبر داد. اپل در ادامه نرم افزار Measure را معرفی کرد که تحت ARKit  عمل خواهد کرد و این نرم افزار قادر خواهد بود تا اجسام را اندازه گیری کند. به عنوان مثال، با قرار دادن دوربین خود روی یک شیء، اندازه آن شیء و همچنین فاصله آن تا شما را محاسبه خواهد کرد.

بهبود و اضافه شدن قابلیت های جدید به نرم افزار Photos در iOS 12

اپل iOS 12 را معرفی کرد؛ ویژگی‌های جدید این سیستم عامل را ببینید

در آی او اس 12 نرم افزار Photos تغییراتی داشته است. قسمت جستجو در نرم افزار Photos قدرتمند شده و این نرم افزار با شناخت افرادی که با آن ها عکس گرفته اید، به شما پیشنهاد می دهد که چه تصاویری را با چه کسانی به اشتراک بگذارید.

توانمندی بیشتر "سیری" در iOS 12

اپل iOS 12 را معرفی کرد؛ ویژگی‌های جدید این سیستم عامل را ببینید

در نسخه دوازدهم سیستم عامل آی او اس، دستیار صوتی اپل به قابلیت پاسخ به فرمان های سفارشی، مجهز شده است. با استفاده از نرم افزار تایل که به سیری اضافه شده، می توانید فرمان های سفارشی خود را به سیری اضافه کنید. به عنوان مثال با گفتن جمله "هی سیری، من کلیدهایم را گم کردم"، نرم افزار تایل (نرم افزاری برای ردیابی دسته کلید یا گوشی‌های گمشده) اجرا خواهد شد و شما را به یافتن آن‌ها کمک می کند.

همچنین سیری در بخش پیشنهاد ها نیز پیشرفت کرده است؛ به عنوان مثال اگز به وسیله نرم افزار Wallet  بلیط سینما خریداری کرده باشید، با فرا رسیدن زمان آغاز فیلم، سیری به شما پیشنهاد می دهد تا گوشی خود را در حالت "Do Not Disturb" قرار دهید.

Shortcuts، نام نرم افزاری است که اپل به آی او اس 12 اضافه کرده و اجازه می دهد تا برای سیری میان‌برهای مخصوص بسازید.

بهبود اپلیکیشن‌های بومی

اپل iOS 12 را معرفی کرد؛ ویژگی‌های جدید این سیستم عامل را ببینید

قسمت Browse به نرم افزار News اضافه شده که به شما اجازه می دهد تا از مسائل روز با خبر شوید و کانال های خبری را پیدا کنید. نرم افزار Stocks  از طراحی جدیدی برخوردار شده و نمودار های جدیدی از بازار بورس را در اختیارتان قرار می هد. بخش iBooks و قسمت Voice Memos که برای ضبط صدا مورد استفاده قرار میگیرد، طراحی جدیدی به خود دیده است.

قسمت CarPlay اکنون از نرم افزار های گوگل مپ و ویز پشتیانی می کند و در قسمت لاک اسکرین پنجره ای ایجاد شده که به شما صبح بخیر می گوید و امکاناتی نظیر ارائه آخرین وضعیت آب و هوا و فعال کردن آلارم ها را ارائه می دهد.

دسته‌بندی نوتیفیکیشن‌ها

اپل iOS 12 را معرفی کرد؛ ویژگی‌های جدید این سیستم عامل را ببینید

در آی او اس 12 قابلیتی به بخش نوتیفیکیشن ها اضافه شده که به شما اجازه می دهد بنرهایی که در لاک اسکرین به نمایش در می آیند را مدیریت کنید. از این پس می توانید اعلان های مرتبط با یک نرم افزار یا موضوع دلخواه را دسته بندی کنید و آن ها را به صورت منظم مشاهده کنید.

اضافه شدن قابلیت های Screen Time و App Limits

اپل iOS 12 را معرفی کرد؛ ویژگی‌های جدید این سیستم عامل را ببینید

بخش Screen Time به شما اعلام می کند که طی هفته اخیر شما چند ساعت وقت خود را صرف کدام نرم افزار ها کرده اید و همچنین App Limits، قابلیتی است که می توانید به آن حداکثر زمان استفاده از یک نرم افزار را اعلام کنید تا با فرارسیدن آن زمان، به شما خبر دهد. بدین ترتیب این دو قابلیت برای ترک اعتیاد به نرم افزار های خاص و شبکه های اجتماعی کمک می کند. همچنین والدین نیز می توانند با استفاده از این بخش برای کودکان خود محدودیت استفاده از نرم افزار بگذارند.

نسل جدید انیموجی

اپل iOS 12 را معرفی کرد؛ ویژگی‌های جدید این سیستم عامل را ببینید

چهار شخصیت جدید با نام‌های کوالا، تایگر، T-Rex و گوست (روح) به انیموجی‌ها اضافه شدند که این موارد قادرند تا زبان شما را نیز تشخیص دهند. همچنین آی او اس 12 قادر است تا با اسکن چهره شما، انیموجی مخصوص تان را بسازد تا به توانید از آن ها در آی مسیج استفاده کنید.

چت گروهی 32 نفره در فیس تایم

اپل iOS 12 را معرفی کرد؛ ویژگی‌های جدید این سیستم عامل را ببینید

در آی او اس 12 امکان استفاده و تماس گروهی به وسیله فیس تایم ایجاد شده که تا 32 نفر به صورت همزمان می توانند در یک تماس حضور داشته باشند. کاربران می توانند در طول تماس، انیموجی ها را جایگزین چهره خود کنند. همچنین کاربران اپل واچ هم از قابلیت چت گروهی به صورت محدود و صوتی بهره خواهند برد.

انتهای پیام/

آی او اس 12 رونمایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار