سیمرغ اخلاق، امید، آگاهی در جشنواره سی ام؛

لاهوتی:تلاش هاي انجام شده سينماها را از بحران تغيير كاربري نجات داد

نماينده لنگرود در مجلس با بيان اينكه فضاي سينماي كشور در حال بازسازي است، گفت: مخاطبين فيلم ها در مقطعي تقريباً به صفر رسيده بود كه در سال هاي اخير اين امر تا حدودي تعديل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهرداد لاهوتي  نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با روابط عمومی سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر توجه به جذابيت ها و ايجاد فضاي بازتوليد براي هنرمندان را موجب تقويت هنر سينما دانست و اظهار داشت: در برهه اي از زمان مالكين بسياري از سينماها قصد تغيير كاربري داشتند كه اكنون تلاش هاي انجام شده سينماها را از اين بحران نجات دادند.
وي با بيان اينكه هنوز آن اشتياق و صف هاي طويل پشت گيشه هاي سينما را شاهد نيستيم ،گفت:در موقعيت فعلي كشور و فرهنگ ايران اسلامي به واسطه امكانات اطلاعاتي نظير ماهواره و اينترنت در معرض خطربسياري قرار دارد،متوليان امر علاوه برتوجه ويژه به سينما جهت بازگشتن به جايگاه اصلي بايد به ساير سرگرمي ها جهت پركردن اوقات فراغت شهروندان نيز بپردازند.
لاهوتي برگزاري جشنواره فيلم فجر در استانها را يكي از اهرم هاي حمايتي در قالب فرهنگ و هنر نام برد و افزود: با پررنگ تر شدن حضور جشنواره هاي مختلف از جمله رويداد فراگيري نظير جشنواره فيلم فجر در شهرستانها عنايت به فرهنگ ملي و ديني است.
وي با بيان اينكه ملت ما نبايد تحت تاثير توليدات غربي قرار بگيرند اظهار داشت: اين اتفاق ميسر نمي شود مگر اعتبارات و گسترش فضا ي توليدات فرهنگي و هنري اثرگذار را تامين نماييم.
نماينده لنگرود درمجلس شوراي اسلامي تصريح نمود: نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي با اعتقاد به اينكه انقلاب ما پيروزي فرهنگ اسلامي بر فرهنگ غربي بود، سال گذشته در تامين اعتبارات فرهنگي چيزي كم نگذاشته است چرا كه معتقديم بايد از طريق راهكارهاي فرهنگي جلوي قالب شدن فرهنگ ها مخرب غربي و بيگانه را بگيريم./ی2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار