فغانی: رویای ما قضاوت در فینال جام جهانی است

داور بین المللی فوتبال ایران گفت: رویای ما قضاوت در فینال جام جهانی است و برای رسیدن به آن کار می کنیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در فاصله سه روز تا آغاز جام جهانی 2018 روسیه، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به معرفی علیرضا فغانی، داور بین المللی فوتبال ایران که قرار است همراه با محمدرضا منصوری و رضا سخندان در این جام قضاوت کند، پرداخته است.

در گزارش سایت AFC ذکر شده است که علیرضا فغانی داوری است که قضاوت بازی های مهمی را برعهده داشته است و البته در میان برترین داوران جهان حضور دارد.

فینال لیگ قهرمانان آسیا 2014، فینال جام ملتهای 2015 آسیا، فینال جام جهانی 2015 باشگاه ها و فینال المپیک 2016 مهم ترین بازی هایی است که فغانی آنها را قضاوت کرده است. فغانی از سال 1994 کار داوری را شروع کرد و در سال 2008 در فهرست داوران بین المللی فوتبال ایران قرار گرفت. سال 2009 هم بین داوران نخبه آسیا در رقابت های AFC کپ جای گرفت و  سال 2014 هم به عنوان داور رزرو جام جهانی برزیل انتخاب شد.

انتخاب فغانی به عنوان برترین داور آسیا در سال 2016 سبب شد او برای قضاوت در جام کنفدراسیون های 2017 هم انتخاب شود و البته این داور مشهور قضاوت دیدار پلی آف مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا بین تیم های استرالیا و سوریه را هم برعهده گرفت.

جام جهانی 2018 روسیه دومین جام جهانی است که فغانی در آن شرکت می کند چراکه او به عنوان داور چهارم در هفت بازی جام جهانی  2014  شرکت کرد که دیدار افتتاحیه آن رقابت ها بین برزیل و کرواسی مهم ترین بازی ای بود که فغانی در آن حضور داشت.

فغانی در گفت و گو با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا بیان کرد: در AFC تیمی پشت ما وجود دارد که در تمام زمینه های پزشکی، فنی و فیزیکی با ما کار می کند. در تمام سمینارها آموزش عملی داریم و همین موضوع سبب می شود برای تمام مسابقات آماده باشیم. رقابت عادلانه ای بین داوران ایرانی با سایر داوران آسیایی و جهانی وجود دارد و تمام داوران آسیا با استفاده از این عناصر کلیدی در مسابقات زیرنظر فیفا به خوبی عمل می کنند.

او درباره آرزویش در جام جهانی 2018 روسیه گفت: رویای ما رسیدن به فینال جام جهانی است و این چیزی است که برای آن کار می کنیم.امیدواریم یک داور آسیایی بتواند فینال جام جهانی را قضاوت کند. البته امید داریم تیم های قاره آسیا بتوانند به مراحل پایانی جام جهانی راه یابند در غیر این صورت داوران با استعدادی داریم  که با کیفیت خوبشان می توانند بازی های مهم جام جهانی و فینال این مسابقات را اداره کنند. تجربه قضاوت بازی افتتاحیه را داریم و اکنون این شانس در اختیار ما قرار گرفته است که برای قضاوت در بالاترین سطح فوتبال جهان با برترین داوران دنیا رقابت کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات فغانی در گفت و گو با سایت AFC

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار