در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مجوز شکار برای آنهایی صادر می‌شود که سود بیشتری نصیب محیط زیست کنند

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست گفت: اگر سود مبالغ دریافتی از شکارچیان خارجی زیاد باشد، صندوق ملی محیط زیست با آن‌ها قرداد انعقاد می‌کند.

مجوز شکار برای آنهایی صادر می‌شود که سود بیشتری نصیب محیط زیست کنندحمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با تقاضای بیش از حد برای مجوز شکار اظهار کرد: تکلیف شکارچیان خارجی در رابطه با مجوز شکار کاملا مشخص است، چراکه باید از طریق تورگردان‌ها و سازوکارهای بخش خصوصی که دارای مجوزهای قانونی در این زمینه هستند،‌ اقدام کنند.

وی ادامه داد: شکارچیان خارجی برای شکار حیات وحش باید درخواست خود را ارائه دهند و قیمت‌های ارائه شده را صندوق ملی محیط زیست بررسی خواهد کرد.

ظهرابی گفت: اگر سود مبالغ دریافتی از شکارچیان خارجی زیاد باشد، صندوق ملی محیط زیست با آن‌ها قرداد انعقاد می‌کند.

وی افزود: شرکت‌هایی که بتوانند سود بیشتری را عاید صندوق ملی محیط زیست کنند، حتما در اولویت صدور مجوز شکار قرار می‌گیرند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: حدود 10 درصد از قیمتی که برای شکارچیان خارجی پیش بینی کرده ایم را برای شکارچیان داخلی در نظر گرفته ایم.

اختصاص 20 درصد از مجوزهای شکار به جوامع بومی و محلی

وی ادامه داد: حدود 20 درصد از مجوز شکار برای جوامع بومی و محلی جداگانه کنار گذاشته شده است که رقم تعیین شده برای صدور مجوز حدود 600 تا یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

ظهرابی در پایان تاکید کرد: برای شکارچیان داخلی و خارجی یک سری قوانین عمومی از جمله نداشتن سابقه تخلف، دریافت نکردن مجوز شکار در چند سال گذشته را تعیین کرده‌ایم و همچنین دستور العمل‌های شکار مانند داشتن سلاح و مجوزهای شکار را مد نظر داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار