کی روش: تیم‌های جام جهانی در سطح اتیوپی نیستند!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازی در جام جهانی دشوار است چراکه تیم‌های آن در حد اتیوپی نیستند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گو با سایت انگلیسی GQ درباره دیدار ایران و آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ بیان کرد: نتیجه آن بازی مرا شگفت‌زده کرد. لیونل مسی با گلزنی در دقایق پایانی و البته میلوراد مازیچ، داور بازی که پنالتی واضح تیم ملی فوتبال ایران را ندید ۲ فرد تاثیرگذار در این نتیجه بودند.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در این اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

او ادامه داد: می‌توانستیم آرژانتین را شکست دهیم چراکه این تیم باید با اخراج زابالتا، ۱۰ نفره میدان را ترک می کرد. سال‌ها از آن بازی گذشته و ماجرا به تاریخ پیوسته است. امیدوارم بازیکنانم با همان انگیزه و اشتیاق دیدار با آرژانتین وارد عرصه جام‌جهانی ۲۰۱۸ شوند. تیم من نسبت به آن دوره تغییر کرده است و برخی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در اروپا می‌درخشند. تیم ما هجومی‌تر شده است و با وجود ناراحتی ام از دریافت ۲ گل مقابل سوریه خوشحالم به عنوان نخستین تیم آسیا جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را کسب کردیم.

کارلوس کی‌روش درباره رویای قهرمانی جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ امارات تصریح کرد: با تمام قدرت راهی جام‌ملت‌های آسیا می شویم و برای کسب جام می‌جنگیم. برای رشد و یادگیری فردی و تیمی فرصت بی نظیری داریم. با قدرت و غرور وارد جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه می‌شویم و برای قهرمانی آسیا هم می‌جنگیم. پس از قرعه کشی با خودم گفتم خدا در چه گروه سختی قرار گرفته‌ایم و باید با تیم‌هایی سطح بالا بازی کنیم.

او ادامه داد: بازی در جام‌جهانی دشوار است و کسی انتظار ندارد با تیمی در حد استانداردهای اتیوپی مواجه شود! اسپانیا و پرتغال مدعی قهرمانی هستند. اسپانیا با فوتبالی زیبا توپ، فضاها و زمان را در اختیار می گیرد و در هر دقیقه خطرناک جلوه می‌کند. از طرفی فشار زیادی هم به حریف وارد می‌کند.

کارلوس کی روش درباره دیدار ایران و مراکش گفت: مراکش بهترین تیم آفریقا است و تیمی اروپایی به نظر می‌رسد چراکه بیشتر بازیکنان آن در اروپا رشد کرده‌اند. بازیکنان مراکش ذهنیتی قوی دارند و نکات خوبی را آموزش دیده‌اند. مراکش، حریف قدرتمندی است اما ما هم می خواهیم برای نخستین بار به جمع ۱۶ تیم برتر برسیم. برخی می گویند با تملک ۷۰ درصدی توپ هم نمی توانیم مقابل مراکش پیروز شویم اما من به این اظهارات اهمیتی نمی دهم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره بازی های تدارکاتی اندک این تیم اظهار داشت: پیام من به دنیای فوتبال واضح است.می خواهم بگویم با بچه‌های من بازی کنید چراکه آنها لایق آزموده شدن هستند. رقیبان نباید به مسائل غیرفوتبالی توجه کنند چراکه بازیکنان جوان من عاشق فوتبال هستند و البته مشکلات کشورشان را درک می‌کنند.

او افزود: مردم می‌دانند در مرحله تغییر هستیم و به این روند احترام می‌گذارند. به عشق پیروزی از خواب بیدار می‌شوم و تمایل دارم در چهارمین جام‌جهانی دوران سرمربیگری ام همراه با ایران بهترین نتایج را کسب کنم. خوشبختانه تمرینات ما بدون هیچ مشکلی انجام شد. از بی‌تفاوت بودن متنفرم و به هیچ وجه از وظیفه‌ای که روی دوش من است، شانه خالی نمی‌کنم. شعار من، تلاش و بهترین بازی را گرفتن از بازیکنانم است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره کاستی های موجود در فوتبال کشورمان بیان کرد: کدام تیم بدون بازی دوستانه مناسب انجام نمی دهد یا با تمرین در فضای ۶۰ متری به جام‌جهانی می‌رود؟ دشواری‌های کار در ایران بیش‌تر مرل عاشق تیم ملی کرد. این مشکلات مردم و بازیکنان را هم متحدتر کرده است. ایران لایق یک لبخند از دنیا به سمت خودش است.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

کارلوس کی روش درمورد آخرین وضعیت ادامه همکاری اش با تیم ملی فوتبال ایران گفت: به دنبال جدایی از تیم ملی پرتغال تا جام‌جهانی ۲۰۱۴ با فدراسیون ایران به توافق رسیدم اما چهار سال بیش از این تاریخ ماندنی شدم و اکنون در روسیه دنبال موفقیت هستم. فوتبال، مرا به آفریقا، ژاپن، آمریکا و دیگر نقاط دنیا برد. اگر از من بخواهند تصویری از ایران ارائه دهم می‌گویم مردم این کشور هم مانند سایر نقاط جهان می‌خندند، گریه می‌کنند، می‌سازند و می‌نوازند. مادرها هر روز صبح بچه‌هایشان را به مدرسه می‌برند و از طریق فوتبال یاد گرفته اند به حواشی توجه نکنند. شغل من خوشحال کردن مردم ایران است چراکه این کشور تمدنی غنی و کهن دارد و فوتبال در خون آنها جریان دارد . بازیکنانم لایق لذت بردن از موفقیت در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه هستند.

انتهای پیام/

اظهارات کارلوس کی روش در گفتگو با سایت انگلیسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار