اشتباهات مرگباری که هر روز درباره کودکان مرتکب می‌شویم! +تصاویر

در هر خانه ای خطرات بالقوه‌ای وجود دارند که جان کودکان را تهدید می کند و والدین باید در خصوص آن آگاهی کامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر کودکی در هر نقطه از جهان به‌صورت روزمره در معرض خطرات بسیاری قرار دارد. این در حالی است که آنها نمی توانند از خود محافظت کنند و همین امر زندگی آنها را با خطر روبرو می کند. یکی از محل های پرخطر برای کودکان خانه است که شاید کمتر مورد توجه والدین قرار می گیرد. در این مطلب به اطلاعات حیاتی که تمام والدین باید برای محافظت از کودکان در خانه به آن توجه داشته باشند اشاره می کنیم.

خوابیدن

یکی از خطرناک ترین مواقع که می تواند جان یک نوزاد را تهدید کند هنگام خواب است. خوابیدن در موقعیت نامناسب می تواند برای کودکان مرگبار باشد بخصوص در ماه های نخست تولد باید مراقب کودک خود به‌ویژه در نیمه های شب باشید. خفگی یا گرمای شدید دو عامل خطرناک برای کودک در هنگام خواب محسوب می شوند.

در یک تراژدی،  پسر نوزاد 2 ماهه  اهل کارولینای شمالی که روی سینه پدرش به خواب رفته بود در اثر خفگی جان خود را از دست داد.

اشتباهات مرگباری که هر روز در کنار کودکان مرتکب می شویم! + تصاویر

اسباب بازی

در کنار خواب، وسایل اتاق خواب نیز خطرات بسیاری برای کودکان ایجاد می کنند. هر چیزی که در اتاق خواب یا داخل رختخواب قرار دارند از پتو تا اسباب بازی می تواند خطری بالقوه برای نوزاد شما محسوب شود. در یک تراژدی دختر نوزادی  با نام  " دکسی والش" که در حال بازی با یک بچه خرس عروسکی بود در اثر خفگی جان سپرد.

اشتباهات مرگباری که هر روز در کنار کودکان مرتکب می شویم! + تصاویر

حمام

کودکانی که بدون مراقب در حمام و یا در داخل آب رها می شوند تنها چند سانتی متر با مرگ فاصله دارند. بنا به اعلام مقامات بهداشت انگلیس 90 درصد کودکان بین 2 تا 4 ساله در اثر خفگی در آب جان خود را از دست داده اند. در یک تراژدی زمانی که "آلکس مک کارتنی" با خواهر 2 ساله خود در حمام بود در اثر یک تراژدی جان باخت. پس از آنکه مادر آنها حمام را برای چند لحظه ترک کرد ناگهان صدای فریاد دختر 2 ساله او را به حمام کشاند. این زن  پس از رسیدن به حمام با صحنه فرو رفتن سر نوزاد 7 ماهه اش در آب روبرو شد. این نوزاد  بلافاصله به بیمارستان منتقل شد اما متاسفانه چهار روز بعد در بیمارستان جان باخت.

اشتباهات مرگباری که هر روز در کنار کودکان مرتکب می شویم! + تصاویر

 خفگی

توصیه مقامات بهداشت بر این است که از دادن غذاهای به شکل گرد و گلوله مانند حتی به کودکان بالای 2.5 سال نیز خودداری شود. این نوع غذاها ریسک انسداد گلوله و در نتیجه خفگی کودک را بالا می برد. در اوایل ماه ژوئن یک پسر 2 ساله در اثر گیر کردن دانه انگور در گلویش جانش را از دست داد. این کودک اماراتی در حال خوردن انگور بود که در یک تراژدی جانش را از دست داد.

اشتباهات مرگباری که هر روز در کنار کودکان مرتکب می شویم! + تصاویر

رنگ نقاشی

شاید ندانید که رنگ نقاشی یکی از مهمترین خطرات برای کودکان بشمار می رود. بیشتر رنگ های نقاشی حاوی یک ماده شیمیایی سمی هستند. بنابراین اگر دارای خانه ای قدیمی یا وسایل فرسوده شده دارید باید  بطور جدی مراقب کودکان خود  باشید. در مارس امسال در یک تراژدی یک کودک 2 ساله در اثر خوردن تکه کوچکی از رنگ یکی از وسایل چوبی خانه جانش را از دست داد.

اشتباهات مرگباری که هر روز در کنار کودکان مرتکب می شویم! + تصاویر

وسایل خانه

وسایل خانه خطر بالقوه برای کودکان در داخل خانه به شمار می روند. قفسه های کتابخانه، کشوها و حتی تلویزیون می تواند از جمله وسایل خطرناک داخل خانه باشند. کودکان کم سن و سال علاقه زیادی به بالا رفتن از کشوها یا قفسه های کتابخانه یا گرفتن و کشیدن وسایل دارند. سقوط هر یک از این وسایل می تواند حادثه ای مرگبار را رقم بزند.

سال گذشته در اثر سقوط اجسام سنگین 8 کودک  جان خود را از دست دادند. یکی از این کودکان  "جوزف دودک" 2 ساله اهل کالیفرنیا بود که هنگامی که روی زمین در حال چرت زدن بود در اثر سقوط یک جسم سنگین روی بدنش جان خود را از دست داد.

اشتباهات مرگباری که هر روز در کنار کودکان مرتکب می شویم! + تصاویر

بیشتر بخوانید

ثبت لحظه حضور شبح نوزاد در اتاق خوابش! + فیلم

انتها پیام/

خطرات بالقوه ای که در خانه کودکان را تهدید می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۵ تير ۱۳۹۷
نی نی تون یه امانت بود از طرف خدا خودشم بهترین جا رو پیش خودش براش نگاه داشته پس نگرانش نباشید جاش از همه ی ما بهتره
خدا بهتون صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۲ تير ۱۳۹۷
منم نی نی کوچولم فوت شده
آخرین اخبار