پیوستن هزاران نفر از گروه‌های تروریستی به ارتش سوریه

پیوستن ۲۵ هزار تروریست به ارتش سوریه در جنوب این کشور راه را برای دیگر گروه‌های تروریستی برای آشتی با دولت سوریه باز می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، تصمیم هزاران نفر از افراد تروریست عضو گروه مشهور به «تیپ العمری» مبنی بر جنگ با النصره در کنار ارتش سوریه راه را برای گروه‌های دیگر باز کرد تا آن‌ها هم چنین مسیری را بپیمایند.

محمد الخضر خبرنگار این شبکه افزود گردان شباب السنه (جوانان اهل سنت) که در بصری الشام مستقر هستند و شمار آن‌ها به بیش از ۶ هزار تن می‌رسد و جیش الثوره (ارتش انقلاب) که میان مزیریب و نصیب در جنوب سوریه حضور دارند و جیش العشایر که در مرز اردن مستقر است و لشکر‌های ۸ مارس و حمزه که در حومه غربی درعا حضور دارند و تعداد کل آن‌ها به بیش از ۲۵ هزار نفر می‌رسد تصمیم گرفته اند که در کنار ارتش سوریه به جنگ با جبهه النصره برخیزند.

این در حالی است که تا پیش از این با حضور این گروه ها، قنیطره و درعا مناطقی وابسته به اتاق عملیات الموک (اتاق عملیات موک را آمریکا در اردن تشکیل داده است و شامل فرانسه، انگلیس، اردن و رژیم صهیونیستی برای اداره درگیری‌ها در جنوب سوریه می‌شود) و دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و عربستان و امارات بودند. دمشق با این اقدام تصمیم گرفته است تا حاکمیت خود را بر این مناطق بگستراند.

همه طرح‌ها و ارائه کمک‌های مالی و تسلیحاتی به این گروه‌ها از سوی کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و کشور‌های غربی بی نتیجه مانده است و با پیشروی ارتش سوریه در جنوب، کمربند امنیتی که اسرائیل برای آن برنامه ریزی کرده بود در حال فروپاشی است.

در واقع گروه‌های تروریستی به این نتیجه رسیده اند که جنگ و درگیری سودی ندارد و بهتر است به آشتی و حل و فصل اوضاع خود بپردازند. راهی که تیپ العمری در پیش گرفته است گروه‌های تروریستی دیگر را ترغیب می‌کند تا به سوی همکاری با دولت سوریه گام بردارند.

المیادین افزود در کمتر از یک ماه گروه‌های تروریستی ۱۰ تن از بزرگان و افرادی که برای آشتی با دولت سوریه تلاش می‌کردند را ترور کرده اند.

انتهای پیام/

۲۵ هزار تروریست به ارتش سوریه پیوسته‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۳ تير ۱۳۹۷
خدا این سایه شوم جنگ را که صهیونیست وهابی در سوریه راه انداخته با پیروزی ملت سوریه به اتمام رساند. انشاالله
آخرین اخبار