سيمرغ "اخلاق،اميد و آگاهي" در جشنواره سي ام؛

كاظم راست گفتار:آگاهي جامعه سينمايي از بيداري اسلامي،نقطه درخشان جشنواره فجر است

سياستگذاري هاي "محمد خزاعي" بر مبناي نهادينه سازي بيداري اسلامي در ميان فعالان سينما و شركت كنندگان در جشنواره فيلم فجر؛در گرو آگاهي جامعه سينمايي است.

كاظم راست گفتار،كارگردان در گفتگو با خبرنگار سينمايي باشگاه خبرنگاران گفت:نحوه ي انتخاب درست آثار و اعلام فيلم هاي بخش مسابقه در جشنواره فيلم امسال از وعده هاي داده شده اي بود كه به آن عمل كردند و ادامه اين روند،نويد جشنواره موفقي را مي دهد.
وي در خصوص طرح پروانه نمايش دائم براي حضور در جشنواره عنوان كرد:در سالهاي گذشته فيلم ها بدون اصلاحيه در جشنواره به نمايش گذاشته مي شد و بعد از آن،صلاحيت لازم براي اكران عمومي بررسي مي شد.
راست گفتار افزود:طي كردن روند اخذ پروانه نمايش آثار طبق روال سال هاي قبل، باعث ارزيابي بهتر اعضاي پروانه نمايش و فيلم سازان از آثار است؛زيرا تنها دلخوشي فيلمسازان به نمايش فيلم خود بدون اصلاحيه در جشنواره است.
وي در خصوص اظهارات "محمد خزاعي" در باره آگاهي جامعه سينمايي از بيداري اسلامي اظهار داشت:آگاهي دادن جامعه سينمايي از بيداري اسلامي از سياستگذاري هاي مثبت "محمد خزاعي" است و بايد در منش و رفتار معاونت سينمايي اين اتفاق بيفتد و فيلم هايي در اين زمينه ساخته شود.ابتدا بايد شاهد تأثيرات بيداري اسلامي در سينما بوده و بعد در آن صورت مي توان به تأثيرگذاري آن در جشنواره پرداخت.
راست گفتار، تصريح كرد:فيلمسازي با موضوع دفاع مقدس با سرمايه گذاري نهادهاي دولتي و غيردولتي محل مانور افرادي كاذب و فاقد دغدغه دفاع مقدس شده است.
وي ادامه داد:تأثيرگذار نبودن فيلم هاي دفاع مقدس به دليل ساخته نشدن از روي دغدغه و نياز و ناديده گرفتن ارزش هاي دفاع مقدس از سوي برخي فيلمسازان است و به دليل مميزي ها و خط مشي ها فيلمساز قابلي مانند "حاتمي كيا" نمي تواند فيلمي با موضوع دفاع مقدس بسازد.
گفتني است؛"كاظم راست گفتار" با فيلم سينمايي "چك" در سي امين جشنواره فيلم فجر حضور پيدا مي كند./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.