یک متخصص تغذیه عنوان کرد:

اسیدهای چرب امگا 3 از بروز التهابات مزمن پیشگیری می کند

التهابات مزمن از عوامل مهم افزایش دهنده خطر ابتلا به سرطان است و مصرف روزانه و منظم اسیدهای چرب امگا 3 می تواند از بروز این نوع التهابات پیشگیری کند.

عماد معصومی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: امگا 3 نوعی اسید چرب غیر اشباع است و در زنجیره اتصال کربن آن، یک گروه کربوکیسل و چندین پیوند دوگانه وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون مطالعات گوناگونی در خصوص فواید و مزایای مصرف اسیدهای چرب امگا 3 صورت گرفته است تأکید کرد: کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، پوکی استخوان، فشار خون و کلسترول بالا، از جمله فواید امگا 3 است.

معصومی با اشاره به اینکه در اغلب موارد و مطالعات صورت گرفته خاصیت ضد التهابی امگا 3 نیز مشخص شده است تصریح کرد: التهابات مزمن از عوامل مهم افزایش دهنده خطر ابتلا به سرطان است و مصرف روزانه و منظم اسیدهای چرب امگا 3 می تواند از بروز این نوع التهابات پیشگیری کند.

این متخصص تغذیه یادآور شد؛ مصرف منظم اسیدهای چرب امگا 3، همچنین موجب کاهش درد، کاهش التهاب در سراسر بدن و همچنین کاهش تری گلیسرید خون می شود.

معصومی خاطرنشان کرد: انواع ماهی ها منابع غنی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که مصرف منظم و روزانه آنها برای پیشگیری از بروز بیماری ها و اختلالات مزمن بسیار ضروری است./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار