ایلام/

نقش تعاونی های مرزنشینان در اقتصاد ملی محقق نشده است.

معاون برنامه ریزی استاندار ایلام گفت: تعاونی های مرزنشینان ایلام مورد غفلت واقع شده و نقش آنها در اقتصاد ملی محقق نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ حشمت اله عسگری   صبح امروز در نشست بررسی وضعیت تعاونی های مرزنشینان و مبادلات مرزی ایلام افزود: از ظرفیت تعاونی های مرزنشینان استفاده مناسبی  نمی شود.
وی خاطر نشان كرد: اكنون در بخش مبادلات مرزی اساسی ترین زیر ساخت وجود همین تعاونی های مرزنشینان است كه می تواند نقش موثری در مبادلات مرزی استان و كشور ایفا كند.
عسگری گفت: باید تصمیم جدی در راستای ساماندهی، آموزش و توجه به نقش مهم تعاونی های مرزنشینان در مبادلات مرزی استان اتخاذ شود.
وی افزود: با دنبال كردن یك برنامه مدون در بحث تعاونی های مرزنشینان، حمایت از تعاونی های فعال، تشكیل تعاونی جدید با شرایط وجود افراد تحصیل كرده و اطلاع رسانی و تبلیغ می توان از ظرفیت این تعاونی ها استفاده كرد.
وی خاطرنشان كرد: وجود تعاونی های مرزنشینان یكی از ظرفیت های مناسب در زمینه صادرات و واردات است كه می تواند تحریم ها را بی اثر كند.
وی به ادامه روند مذاكره با مسوولان كشور عراق پس از ایام اربعین اشاره كرد و گفت: نشست های بعدی برای مذاكره و ساماندهی به وضعیت مبادلات تجاری، بازرگانی و اقتصادی ادامه پیدا می كند.
هشت تعاونی مرزنشینان با 109 هزار و 286 نفر عضو در استان ایلام فعال است./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.