واکنش هنرمندان نسبت به بلاتکلیفی وضعیت بیمه تکمیلی تئاتری ها؛

رویا تیموریان:عملکرد مسئولان در حمایت از سلامتی هنرمندان ضعیف است

عملکرد و اقدامات مسئولان در رابطه با بیمه هنرمندان و در کل حمایت از سلامتی هنرمندان کشور بسیار ضعیف است.

رویا تیموریان،بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون درخصوص مسئله بیمه تکمیلی هنرمندان به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:به نظر من مهمترین مسئله در خصوص امنیت شغلی یک هنرمند بیمه است و هر کشوری باید به فعالان فرهنگی خودش اهمیت دهد.

وی افزود:هر دولتی در هر کشوری به دلیل اینکه در رابطه با هنرمندان سرمایه گذاری کرده اند؛باید از آن ها حمایت کنند،اما متاسفانه عملکرد مسئولان در خصوص حمایت از سلامتی هنرمندان بسیار ضعیف است.

تیموریان ادامه داد: اگر کسی دچار بیماری و مشکل فیزیکی شود باید خودش اقدام کرده و از مسئولان درخواست کمک کند که این مسئله نهایت بی انصافی در حق یک هنرمند است.

وی با اشاره به اینکه از زمانی که انجمن نمایش منحل شد، بیمه هنرمندان و اعضای آن نیز از بین رفته است، اظهار داشت: از 4 سال پیش تاکنون که انجمن منحل شده است ما بیمه و حقوق نداریم در آن سال به کمیسیون فرهنگی نیز مراجعه کردیم و با وزیر ارشاد وقت نیز این موضوع مطرح شد اما به هیچ نتیجه ای نرسید.

وی بیان داشت: وکیل این انجمن نیز با رئیس جمهور در این خصوص صحبت داشت که وعده هایی گرفتیم اما هیچ کدام از سنوات،‌حقوق و بیمه هنرمندان پرداخت و اجرایی نشد.

تیموریان در خصوص ادعای رئیس صندوق حمایت از هنرمندان در رابطه با استقبال نکردن از بیمه تکمیلی برای ثبت نام خاطرنشان کرد: هیچ هنرمندی نیست که نگران آینده خود و مسائل پزشکی و درمانی اش نباشد و به طور حتم این اطلاع رسانی به هنرمندان صورت نگرفته در صورتی که اطلاع رسانی می شد همه هنرمندان از این مسئله به شدت استقبال می کردند./ي2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار