داور نمایشگاه‌های حوزه پوشاک:

استعدادهای طراحی لباس با برپایی نمایشگاه کشف می‌شوند

داور نمایشگاه‌های حوزه پوشاک گفت: استعدادهای جوان درخشانی در زمینه طراحی لباس در ایران وجود دارد که با برگزاری این قبیل جشنواره‌ها کشف می‌شود.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به‌نقل از دبیرخانه مد و لباس فجر، فرهنگ غنی کشورمان مملو از رنگ‌های زیبا و طرح‌های اسلامی‌ـ ایرانی است و هنرمندان خلاق شرکت کننده در نخستین جشنواره مد و لباس فجر می‌توانند با استفاده از این عنصر مهم یعنی رنگ در کارهای خود نظر مخاطبان را به آثارشان جلب و فرهنگ والای اسلامی‌ـ ایرانی را در لباس‌ها نمایان کنند.
استاد دانشگاه، محقق و داور نمایشگاه‌های حوزه پوشاک در این ارتباط گفت: برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های مختلف تاثیر زیادی در معرفی مدهای اسلامی‌ـ ایرانی، تخصصی شدن این حوزه و استفاده مردم از آنها دارد.
مینو کریم‌نیا افزود: نخستین جشنواره مد و لباس فجر محملی است برای ارائه هرچه بیشتر این خلاقیت‌ها و کشف استعدادهای ناشناخته در عرصه مد و لباس ایرانی‌ـ اسلامی که به شکل رنگانگ و با بهره‌گیری از مدل‌های بومی و محلی ایرانی به نمایش در می‌آید.
وی ادامه داد: از آنجا که مردم با این عرصه هنری کمتر آشنا هستند، انعکاس رویدادها و فعالیت‌های این جشنواره از سوی رسانه می‌تواند تحول مثبتی در رواج مدهای اسلامی‌ـ ایرانی ایجاد کند.
کریم‌نیا عنوان کرد: در عرصه طراحی لباس، طرح‌های عرضه شده از سوی هنرمندان هر چه بیشتر به معیار های موجود در جامعه نزدیک باشد کاربردی‌تر خواهند بود و با اقبال بیشتری از سوی مردم روبرو می‌شود.
وی تصریح کرد: نکته بسیار مهمی که در هنر طراحی لباس وجود دارد و طراحان باید به آن توجه داشته باشند انتخاب رنگ‌های متنوع و ترکیب آنها با طرح‌های مختلف است زیرا هر رنگ تاثیر روانی خاصی دارد که نباید از این موضوع غافل شد.
این استاد دانشگاه بیان کرد: فرهنگ غنی کشورمان مملو از رنگ‌های زیبا و طرح‌های اسلامی‌ـ ایرانی است و هنرمندان خلاق در کارهای خود با استفاده از آنها می‌توانند فرهنگ یک بانوی ایرانی را معرفی کنند.
مینو کریم‌نیا در ادامه بیان داشت: جشنواره‌ها محمل بروز و ظهور استعداد های جوان است و خوشبختانه استعدادهای جوان درخشانی در زمینه طراحی لباس در کشور ما وجود دارد که با برگزاری این قبیل جشنواره‌ها کشف می‌شود.
داور نمایشگاه‌های حوزه پوشاک در پایان تصریح کرد: بخش طراحی مد و لباس نیازمند حمایت بیشتری برای معرفی به جامعه است و برگزاری جشنواره‌ها کمک بسیار زیادی در راستای آشنایی مردم با این شاخه هنری فراهم می‌کند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.