سالارآملی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

پذیرش دانشجوی رشته‌های فنی در دانشگاه بین المللی D۸ همدان

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از پذیرش دانشجو در رشته‌های فنی دانشگاه D۸ همدان برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

پذیرش دانشجوی رشته‌های فنی در دانشگاه بین المللی D8 همدانحسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  از  تأسیس دانشگاه ۸ کشور مسلمان (D8) در کشور خبر داد و گفت: هفته آینده قرار است دبیرکل کشورهای D8 با وزیر علوم ملاقاتی داشته و از دانشگاه همدان هم بازدیدی‌ صورت گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه  فعالیت دانشگاه D8 در شهر همدان به سرعت در حال پیگیری است که امیدواریم اولین ورودی‌های مقطع کارشناسی ارشد از هشت کشور مسلمان در این دانشگاه در سال تحصیلی آینده جذب شوند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل تصریح کرد: تأسیس این دانشگاه یکی از مهمترین اقدامات در امور بین‌الملل است که می‌تواند در بین‌المللی کردن آموزش کشور و استفاده از ظرفیت‌های علمی و آموزشی ایران توسط کشورهای مسلمان موثر باشد.

راه اندازی رشته های علوم انسانی در دانشگاه ۸ کشور مسلمان (D8)

سالار آملی اضافه کرد: تا به امروز مقدمات رشته‌های فنی در این دانشگاه برای دانشجویان  فراهم شده است همچنین تصمیم داریم رشته‌های علوم انسانی نیز در این دانشگاه راه‌اندازی شوند.

وی با اشاره به اینکه  تأسیس دانشگاه D8  گزینه مناسبی در عرصه آموزش عالی محسوب می شود، گفت: این دانشگاه با هدف کلی تقویت مبادلات دانشگاهی میان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی گروه D8 متشکل از اندونزی، ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، نیجریه‌، مالزی و مصر و سایر کشورهای جهان است و  دانشگاه بوعلی سینای همدان به عنوان دانشگاه بنیانگذار برای اجرای نقشه راه عنوان می شود.

سالار آملی بیان کرد: در حال حاضر با هماهنگی وزارت امور خارجه و دیگر مجموعه‌های مسئول، مجوز پذیرش دانشجو برای تحصیل در دانشگاه‌های D8 دریافت شده است.

گفتنی است؛ در نشست سال گذشته هم اجلاس D8 که با حضور رؤسای 8 کشور بزرگ دنیا در ترکیه برگزار شد، جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و اردوغان رئیس جمهور ترکیه هر ۲ بر تأسیس دانشگاهی با عنوان دانشگاه D8 در دانشگاه همدان تأکید داشتند.

انتهای پیام/

رضا زارع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار