ارتش سوریه در آستانه کنترل کامل درعا

ارتش سوریه در آستانه شکست کامل معارضان مسلح در استان درعا است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز، ارتش سوریه به کمک متحدان خود در آستانه شکست کامل معارضان مسلح در استان درعا در جنوب غربی این کشور است.

معارضان مسلح در حال پیشبرد مذاکراتی با نمایندگان روسیه هستند تا در چارچوب توافقی مشابه آنچه که فصل بهار به صلح در غوطه شرقی در حومه دمشق انجامید، سلاح هایشان را بر زمین بگذارند.

ارتش سوریه و متحدانش در پی حمله‌ای که ماه گذشته آغاز شد، کنترل منطقه مرزی با اردن را که از سال ۲۰۱۵ تحت تصرف معارضان مسلح بود، در دست گرفتند و از روز دوشنبه محله‌هایی را که در شهر درعا همچنان تحت کنترل معارضان قرار دارد، به محاصره خود درآورده اند.

ابوشیماء، سخنگوی معارضان گفت: قرار است روز سه شنبه نیز مذاکراتی بین معارضان حاضر در درعا و نمایندگان نظامی روسیه انجام شود.

برخی معارضان می‌خواهند این منطقه را تخلیه و به مناطق تحت کنترل معارضان در شمال غربی کشور نزدیک مرز ترکیه بروند. برخی نیز می‌خواهند به عنوان نیروی امنیتی محلی در استان درعا بمانند.

به نوشته روزنامه دولتی «الوطن»، ساعات آتی برای پایان دادن به تروریسم در شهر درعا «تعیین کننده» خواهد بود.

نمایندگان روسیه و معارضان روز جمعه توافق کردند که کنترل شهر درعا و همچنین دیگر مناطق این استان همجوار با اردن باید به تدریج تحت کنترل دولت سوریه درآید.

پس از درعا، حمله نیرو‌های دولتی به سمت مواضع معارضان در استان قنیطره نزدیک بلندی‌های جولان متمرکز خواهد شد.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل روز سه شنبه به بلندی‌های جولان رفت و به سربازان سوری هشدار داد و گفت: «آن‌ها جانشان را به خطر می‌اندازند.»

او با این حال گفت: از نظر اسرائیل، بعید نیست دولت سوریه که با موفقیت‌های اخیرش قدرتمند شده است در نهایت بتواند بخش سوری بلندی‌های جولان را مجددا تحت کنترل خود درآورد.

لیبرمن در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره از سرگیری روابط اسرائیل با دولت سوریه، گفت: «فکر می‌کنم خیلی بعید است، اما هیچ چیز منتفی نیست.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار