استاندار قم:

توسعه تحصیلات تکمیلی رویکرد اصلی دانشگاه‌های قم باشد

استاندار قم خواستار تغییر رویکرد دانشگاه‌های استان و توسعه تحصیلات تکمیلی در آموزش عالی شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در دیدار با هیئت رئیسه دانشکده اصول دین با اشاره به جایگاه قم به عنوان ام‌القرای جهان تشیع، ضرورت گسترش فعالیت‌های قرآنی و آموزش علوم دینی در این استان را یادآور شد و اظهار داشت: با وجود حوزه علمیه قم و مراکز حوزوی و دانشگاهی متعدد در این استان ظرفیت‌های گسترده‌ای برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وجود دارد که باید به نحو مطلوبی از این ظرفیت‌ها بهره‌گیری شود.
وی با اشاره به وضعیت فعالیت دانشگاه‌های قرآنی و حوزوی در استان قم تصریح کرد: توسعه رشته‌های علوم دینی به ویژه قرآن و حدیث در استان قم با توجه به محوریت مذهبی این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است.
استاندار قم رویکرد توسعه محورانه علوم دانشگاهی در استان با محوریت تحصیلات تکمیلی را امری ضروری عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های علمی فراوان قم و نیاز این استان به افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی رویکرد دانشگاه‌های استان باید به این سمت تغییر یابد.
وی تصریح کرد: تحقق این مهم علاوه بر کاهش هزینه‌های جانبی تاثیر بیشتری در علم‌آموزی و افزایش سطح آگاهی‌های تخصصی جامعه خواهد داشت.
رئیس دانشکده اصول دین نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های این دانشکده در استان قم ارائه کرد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.